باید مراقب موج دوم شیوع کرونا باشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شیوع موج دوم بیماری کرونا در کشور باید مراقب باشیم چرا که ممکن است موج دوم بیماری از موج اول آن سخت‌تر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با شیوع موج دوم بیماری کرونا در کشور باید مراقب باشیم چرا که ممکن است موج دوم بیماری از موج اول آن سخت‌تر باشد.

او با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری بعد از گرفتاری اسفند و فروردین جزو استان‌های نسبتاً سبک بال بود که از پیک اولیه عبور کرد افزود: همکاری مردم و ارگان‌های مختلف دست در دست هم داد تا بیماری کرونا در این استان کنترل شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه هیچ چیز درباره ویروس کرونا تغییر نکرده است و تنها رفتار خوب و مناسب مردم بود که باعث شد طی چهار ماه گذشته چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های با شرایط مساعد باشد، ادامه داد: در عین حال نیز نقص‌هایی هم وجود داشت.

شیرانی با تأکید بر اینکه به عنوان مسئولان استان وظیفه داریم از دستاورد‌های عده کثیری که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را داشتند دفاع کنیم و عده قلیلی که رعایت نکردند را یا اقناع کرده یا با آن‌ها برخورد کنیم گفت: در بحث کرونا باید همه جوانب را در نظر بگیریم و افکار عمومی را توجیه کنیم، تصمیمات باید بر بستر کارشناسی و واقعیت‌های موجود باشد.

او افزود: در بحث بیماری کرونا هیچ تصمیم سفیدی وجود ندارد و هر تصمیمی در مورد محدودیت‌ها یا رفع آن‌ها منافع و معایبی به دنبال دارد، کرونا ویروس هر روز تغییر چهره می‌دهد و علایم آن تغییر می‌کند ممکن است تصمیماتی که در گذشته در خصوص این بیماری گرفته شده باشد امروز دیگر پاسخگو نباشد و تغییر کند.

شیرانی اضافه کرد: با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پویش استفاده از ماسک راه‌اندازی شده که خوشبختانه در سطح کشور نیز مورد قبول قرار گرفت، یکی از ساده‌ترین و همگانی‌ترین راه مقابله با بیماری کرونا استفاده از ماسک است و باید این فرهنگ در بین مردم جا بیوفتد و نگاه ملامت کننده‌ای نسبت به فردی داشته باشند که ماسک استفاده نمی‌کند.

او ادامه داد: ۱۰۴ پروتکل بهداشتی برای بازگشایی اماکن و مشاغل مختلف ارائه شد که نظارت خوبی بر آن‌ها صورت نگرفت و به خوبی هم اجرا نشدند لذا پیشنهاد می‌شود کمپین اجرای پروتکل‌های بهداشتی نیز در استان راه اندازی شود.

شیرانی با تأکید بر اینکه تکلیف مراسم‌های ختم و جشن‌های عروسی و مهمانی‌ها باید مشخص شود گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار گرفتاری به بیماری کرونا در اینگونه مراسم‌ها می‌باشد لازم است راهکار‌های لازم در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار