۶۰ درصد بیماری‌های دام و انسان مشترکند

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: ۶۰ درصد بیماری‌های دام و انسان مشترک هستند.

۶۰ درصد بیماری‌های دام و انسان مشترکندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتربصیری، رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد در روز مبارزه با بیماری های قابل انتقال مابین انسان و حیوان است گفت: واکسیناسیون دام ها با هدف پیشگیری از انتقال بیماری ها از دام ها به انسان انجام می شود و ۶۰ درصد بیماری‌ها بین  دام و انسان مشترک هستند.

او افزود: بیشتر بیماری‌های نوپدید، مشترک بین انسان و دام است، که با توجه به این موضوع وظیفه اصلی دامپزشکی، کنترل این نوع بیماری هاست.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد ادامه داد: بروسلوز  یا تب مالت، هاری، آنفلوانزای فوق حاد طیور، شاربن  یا سیاه زخم، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهم‌ترین بیماری‌های زئونوز یا مشترک بین انسان و حیوان است.

بصیری با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست گفت: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی، قرنطینه‌ای واکسیناسیون موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان است که به طور مستمر از سوی اداره دامپزشکی اسدآباد انجام می‌شود.

او ادامه داد: ایجاد سلامت عمومی، مستلزم آگاهی فردی، رعایت اخلاق و وجدانِ بیدار و مسوولیت پذیری تمام مردم با همکاری و همیاری مسولان ارشد شهرستان خارج از جنبه سیاسی است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: همدان ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.