گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یک آدم‌ربایی؛

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

روز جمعه بود که خبری عجیب روی خط خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛ خبر این بود که حاج احمد می‌آید.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  روز جمعه بود که خبری عجیب بر سر خط خبرهای خبرگزاری های ایرانی قرار گرفت؛ خبر این بود که حاج احمد متوسلیان می‌آید؛ خبری که تا کنون نه تکذیب شده و نه تایید. امروز پس از ۳۸ سال از واقعۀ تلخ ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی حاج احمد متوسلیان و سه همرزم او «سیدمحسن موسوی»، «تقی رستگار مقدم» و «کاظم اخوان»؛ خبری در رسانه ها می چرخد که حاج احمد و همرزمانش همان سالِ ربوده شدن؛ در ساحل مدیترانه تیرباران شده و به شهادت رسیدند.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

حال آنکه در سال‌های گذشته نیز بسیاری از زندانیانی که از زندان های اسرائیل اشغالگر آزاد می‌شدند همگی معتقد بودن که فردی با تمامی مشخصات حاج احمد در زندان حضور دارد که این نقل قول ها دلالت بر زنده بودن فاتح خرمشهر دارد؛ اما به راستی واقعیت چیست، شاید قرار است این انتظار تقریبا چهل ساله باز هم طول بکشد؛ الله اعلم...

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

آغاز قصه حاج احمد

احمد متوسلیان در سال ۱۳۳۲ در جنوب تهران به دنیا آمد. ضمن تحصیل، در بازار به پدرش کمک می‌کرد. احمد از همان سال‌های نوجوانی، شوق و رغبت خاصی به شرکت در کلاس‌های مذهبی و قرآن داشت. در آن کلاس‌ها با جنایت‌های رژیم شاه آشنا شد و از همان نوجوانی، وارد میدان مبارزه با عوامل رژیم ستمشاهی شد. 

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

پس از پایان سربازی از سوی یک شرکت خصوصی برای انجام مأموریتی به خرم آباد می‌رود. روز به روز در مبارزاتش علیه شاه عمل می‌کند تا اینکه از سوی ساواک تحت تعقیب قرار می‌گیرد و در سال ۱۳۵۴، کمیته مشترک به اصطلاح ضد خرابکاری ساواک او را دستگیر و مورد شکنجه قرار می‌دهد. مدت پنج ماه در زندان فلک الافلاک خرم آباد، در سلول انفرادی به سر می‌برد. این زندان‌ها و شکنجه‌ها، از احمد فردی مجرب و خود ساخته بار می‌آورد و او را در راهی که انتخاب کرده بود، راسختر و پر صلابت‌تر می‌کند.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

احمد پس از فلک الافلاک حدود نه ماه در بند عمومی زندانی می‌گردد. با اوج گرفتن موج انقلاب اسلامی از زندان آزاد می‌شود:، اما آرام نمی‌گیرد و نقش رابط و هماهنگ کننده تظاهرات و راهپیمایی‌ها را در جنوب تهران به عهده می‌گیرد. بار‌ها در مبارزه با رژیم ستمشاهی، تا پای شهادت پیش می‌رود و در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه ۲۱ و ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از خود درخشش و توانمندی خاصی بروز می‌دهد.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

سردار احمد متوسلیان در دی ماه ۱۳۶۰ عملیات محمد رسول‌الله از دو محور مریوان و پاوه بر روی منطقه خرمال همراه با محمد ابراهیم همت رهبری شد که این عملیات سنگ بنای تأسیس تیپ ۲۷ رسول‌الله بشمار می‌رود. احمد متوسلیان در سال ۱۳۶۰ پس از بازگشت از مراسم حج، از طرف محسن رضایی (فرمانده کل سپاه) مأمور فرماندهی سپاه مریوان و پاوه تیپ محمد رسول‌الله شد. او به همراه شهید بروجردی راهی جبهه‌های جنوب شد.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

در شب ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ عملیات الی بیت‌المقدس به فرماندهی احمد متوسلیان از منطقه دارخوین به سمت جاده اهواز–خرمشهر آغاز شد که موجب آزادسازی خرمشهر شد. در پی آزادسازی خرمشهر، او به همراه دیگر فرماندهان فتح خرمشهر نزد امام خمینی (ره) رفته و امام آن‌ها را، به ویژه احمدمتوسلیان را به گرمی مورد تفقد خاص قرار داد.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

احمد متوسلیان در اواخر خرداد سال ۱۳۶۱ طی ماموریتی به همراه یک هیات عالی‌رتبه دیپلماتیک از مسئولین سیاسی - نظامی کشورمان راهی سوریه شد تا راه‌های مساعدت به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را بررسی نماید.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

در چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱، اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی، مزدوران حزب فالانژ اتومبیل را متوقف و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک - توسط آدم‌ربایان دست‌نشانده رژیم تروریستی تل‌آویو گروگان گرفته شده بودند. دقایقی بعد از ربوده شدن احمد متوسلیان و همراهانش، رادیو اسرائیل اعلام می‌کند: ژنرال احمد متوسلیان، طراح عملیات فتح المبین و بیت المقدس، در پست بازرسی «برباره» به‌اسارت گرفته شد.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

همانطور که گفته شد این اتفاق در حالی رخ داد که این چهار نفر از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بودند. در آن زمان، پیرو جنگ‌های داخلی در لبنان، اسرائیل به این کشور حمله کرده بود و حزب فالانژ، همکاری نزدیکی با این رژیم اشغالگر داشت. هرچند ابتدا گفته می‌‏شد که سیدمحسن موسوی، کاردار جمهوری اسلامی ایران در بیروت و همراهانش کشته شده‌اند، اما شواهد و مدارک موجود، حاکی از آن است که آن‌ها در اسارت نیرو‌های اسرائیلی هستند.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

سال ۲۰۰۸ آخرین تبادل بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی انجام شد و سمیر قنطار هم در همین تبادل آزاد شد، حزب‌الله خیلی پافشاری کرد که در این تبادل آن ۴ دیپلمات ایرانی هم گنجانده شوند. حزب‌الله پافشاری و پیگیری کرد. سید حسن نصرالله در سخنرانی بعد از این تبادل نیز این موضوع را مطرح کرد که نشان از زنده بودن حاج احمد دارد.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

سمیر جعجع که هم اکنون در قالب حزب "نیروهای لبنانی" رهبری فالانژها را به عهده دارد گفته بود: دیپلمات‌های ایرانی در "ایست البرباره" ربوده شدند و بعدها در مکانی که من از آن اطلاع ندارم، کشته شده‌اند.


بیشتر بخوانید


فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

سید حسن نصرالله درباره ۴ دیپلمات ایرانی گفته است: نشانه‌ هایی وجود دارد که دیپلمات های ایرانی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می‌‌برند. اسرائیل در گزارش خود ادعا می‌کند که چهار دیپلمات ایرانی توسط نیروهای لبنانی (فالانژهای سابق) ربوده شده، به دست این نیروها کشته شدند و اجساد آنان دفن شده ‌است. اسرائیل دشمن ماست و ما نمی‌توانیم به گزارش‌های آن اعتماد کنیم. همان‌طور که اسرائیلی‌ها در گذشته هم حضور بعضی اسیران در زندان‌های خود را تکذیب می‌کردند، اما مشخص شد که این اسیران در زندان‌های این رژیم بوده‌اند. 

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

شهید غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در بیروت هم در مراسم سی و یکمین سالگرد ربایش این چهار دیپلمات که ۱۳ تیرماه ۱۳۹۲ در محل سندیکای روزنامه نگاران لبنان برگزار شده بود اعلام کرده بود که، چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی زنده و در زندان های رژیم صهیونیستی هستند.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

فرمانده‌ای که جایی در تاریخ گُم شد

تیرماه سال ۹۶ عیسی ایوبی یکی از روزنامه­‌نگاران روزنامه الدیار از حزب سوری ــ قومی لبنانی و معاون شبکه جهانی وولتر ادعا کرد که با دیپلمات­‌های ایرانی در زندان بوده است.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

او با طرح جزئیاتی از روز‌های بازداشتش در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سردار احمد متوسلیان و همراهانش گفته بود: «از اولین باری که وارد سلول شدم قادر به حرف زدن و یا حرکت نبودم. همه آن‌ها یا اکثر آن‌ها از این تعجب کرده بودند که فرد دیگری را کنار آن‌ها قرار بدهند. آن‌ها شروع به حرف زدن با هم کردند. من نمی‌توانستم بفهمم که آن‌ها به هم چه‌چیزی می‌گویند. بعد حاج احمد را شناختم که از من درباره خودم و هویتم پرسید و اینکه چرا از آنجا سر درآوردم. من آن موقع نمی‌دانستم آن‌ها چه‌کسی هستند و ملّیت آن‌ها چیست. آن‌ها گفتند که "ما دیپلمات‌های ایرانی هستیم و فالانژ‌ها ما را در ایست و بازرسی ربودند".

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

بعد از یک هفته ماندن در زندان که مملو از خاطرات و گرمای خاصی بود، زندان‌بان آمد و گفت که ما را از زندان می‌برند و باید خودمان را آماده کنیم. ۵ نگهبان به ما نزدیک شدند. ۳ نفر از آن‌ها کیسه‌هایی را روی سر ما کشیدند. این رویه معمول آنجا بود. آن‌ها دست ما را بستند. ما را یک به یک سوار جیپ کردند. از لابه‌لای پارچه‌هایی که روی سرمان کشیده بودند می‌توانستیم کمی نور را احساس کنیم. آن‌ها ما را در جایی نزدیک به "کارنتینا" بردند که در مجاورت زندانمان قرار داشت. آن‌ها مجبورمان کردند صف بکشیم و کنار صخره‌های نزدیک دریا بایستیم.

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

ناگهان صدای تیر گلوله‌هایی را شنیدیم که شلیک شد. حس کردم جنازه افرادی کنارم روی زمین افتاد، اما گلوله‌ای به من نخورده بود. شنیدیم که در اطرافم عده‌ای فریاد و ناله می‌کردند. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه شنیدم یکی از تیرانداز‌ها به من گفت "این را به‌عهده من بگذار". لحظه‌ای فکر کردم آن خودش می‌خواهد مرا اعدام کند. اما شانه‌های من را گرفت و من را به‌سمت جیپ برد، این در حالی بود که تیراندازی همچنان ادامه داشت. بعد از چند دقیقه موتور جیپ‌ها روشن شد و من را به زندان زیرزمینی برگرداندند. آن موقع اواخر ژانویه ۱۹۸۳ بود».

فرمانده‌ای که در تاریخ گُم شد + تصاویر

در هر صورت، اخبار و گزارش‌ها در مورد حاج احمد متوسلیان و همراهانش زیاد است؛ عده او را شهید متوسلیان می نامند و عده‌ای هنوز هم او را حاج احمد می خوانند؛ هر چه که هست امروز یک خانواده ۸۰ میلیونی منتظر است تا فرزندانش به خانه بازگردند، زیرا شواهد حکایت از آن دارد که دیپلمات‌های ایرانی زنده هستند و در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چه شود اگر سردار برگردد
دل ماهمه روشن گردد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بسم رب الشهداء والصدیقین :
ای مومنین هرگز گمان نکنید آنان که در راه خداوند جل جلاله شهید شده اند مرده اند آنان زنده هستند و نزد خداوند جل جلاله روزی می خورند روح بلند و ملکوتیشان شاد باد انشاءالله با امام زمان عج خواهند آمد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ارکیده
۱۰:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
هر کجا هستند خداوند همراهشان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خداوند به پدرومادرش صبر بده واقعا انتظار سخته واقعا مسعولین دیپلماسی کوتاهی کرده اگه واقعا زنده باشه باید بیشتر تلاش میکرد وتلاش کنه تا همچه شخصیت برجسته ای را از چنگال رژیم جنایتکار صیونیستی آزاد کنه درود بر تو ای شیرمرد ۸۰ملیون درانتظار آزادی تو هست، ان شاءالله که به زودی آزاد بشی خدایا خودت به حاجی ما کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
اگه زنده باشن و برگردند دقیقا مثل اصحاب کهف میشند چونکه اون کشور انقلابی رو که بخاطر دارن وقتی الان با این مسئولین پاک دست مشاهده کنند انگار سیصد سال نبودند نه سی و چند سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
رفت اسرائیل اونجا گرفتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
انشاء الله سالم و سلامت سردار بزرگ اسلام برمی گردد، لطفا مسئولین محترم پیگیری فرمایند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خدا کند که زنده باشن. وخانواده خود وهمه ما را باامدنشان خوشحال کنند.
Iran (Islamic Republic of)
زاده سیستان
۲۳:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج احمد عزیز؛شما نماینده نسلی هستید که همه هست و نیست خود را برای حرمت و آبروی این کشور و انقلاب گذاشتند و مظلومانه و در گمنامی یا پر کشیدند ویا فراموش شدند ویا در دوران حیاتشان قدرشان آنگونه که شایسته شان بود دانسته نشد؛در عوض کسانی که از ابتدای پیروزی انقلاب در رأس امور بودند که با مصلحت اندیشی های بیجا وخسارتبار و یا ضعف ایمان که ناشی از عدم اعتماد به خداوند است ویا خیانتکاری،کشور را به اینجا کشاندند که.... خداوند به وعده خود صادق است به امثال حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد متوسلیان عزت میدهد هویت واقعی این افراد را روشن کرده یا خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
پناهی
۲۲:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاجی دوست داشتم بیای به وطن چون پدر و مادرت منتظرت بودن پدرت که فوت کرد روحش شاد باشه مادرت رو نمیدونم ولی اگه زنده باشه چشم به راهت است
دوست دارم حاج احمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس رو
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بیان چیکار روتون میشه تو روشون نگاه کنید
یا اگه شهید شدن که ای کاش شهید شده باشن چون دق میکنن این اوضاعو ببینن روتون میشه برید سر مزارش
الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ماهمه تا اخرین قطره خون ازاین مرزبوم دفاع میکنیم ما رهروخون شهدا هستیم ما یک لحظه رهبرمون تنها نمیزاریم ما گوش به فرمان ندای فرمانده هستیم....لبیک یا امام خامنه ای....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اسرائیل را نابود میکنیم
قطعا کوتاه نخواهیم آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگر زنده باشن الان ۶۷ سالشون هست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج احمد کجایی؟
واقعا در در حق او ظلم شد.
سمیر جعجع که یک لبنانی است از وضعیت او خبر داشت.وما با لبنان رابطه داریم.
حزب الله توانست سمیر قنطار را آزاد کند،ولی ما نتوانستیم حاج احمد را آزاد کنیم.
Germany
مجید
۲۲:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
دیپلماسی ما ضعیف عمل کرده، در همان دوران انتقام حاج قاسم ، گفتیم که بهتر است مدارک دخالت اسرائیل رو رو میکردیم و قضیه ی انتقام از اسرائیل را معاوضه حاج احمد قرار میدادیم ، ولی دستگاه دیپلماسی ما برای این چیزها خراب است و خش خش میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج احمد ،می آید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ایشان وهمرزمان دلاورشان جزو اولین نیروهای سپاه همیشه پیروز قدس بودند ویا بهتر بگوییم از تشکیل دهندگان این نیروی مقدس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام برمجاهدان راه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
شرم بر دستگاه دیپلماسی ما که نزدیک به ۴۰ سال از سرنوشت فرمانده مقتدرشون بی خبرند واقدامی نکردند .اگر بهشهادت رسیدند خوب برن تفحص اگرنه میتونند تهدید به بمباران کنند وحاج احمد وتحویل بگیریم.چه در زندان زنده چه شهید چون مرگی برای ایشان نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
متاسفانه جو بدی شده
کسی هم نیست راست و حسینی بیاد داستان واقعی رو بگه
اینکه ایشون همون موقع شهید شدن
یا اسیر شدن
اینکه برخی مدعی هستند فلان فرمانده جنگ همون زمان مانع از مبادله ایشون شد
و خیلی داستان های دیگه متاسفانه جو منفی نسبت به برخی در کشور راه انداخته اونا هم در هر موردی کوچک و بزرگی دست به توییت میشن اما در دفاع از خودشون باید حرف بزنن ساکتن باقی هرچی دلشون می خواد باسند و بی سند میگن
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۶:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج آقای احمد متوسلیان و همرزمانش مصداق مومنانی که هستند که بر خدا توکل کردند و استقامت کردند و به ناحق از خانه ی شان آواره شدند یاری خدا با چنین مومنانی هست و ان شاء الله به یاری خدا زودی شاهد حضور این سردار استقامت همرزمانش خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگرچه شهادت سعادتیست که نصیب هر کسی نمیشود.ولی حیف است انسانهای بزرگ وشریفی همچون حاج احمد حاج قاسم حاج همت ودیگر شهدا وفرماندهان همرزمشون ازمیان ما بروند وکفتارهای خون آشامی همچون طبریها زنده بمانند تاخون ملت را بمکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چرا تا الان بعد گدشت اینهمه سال یه اقدام درست حسابی نشده....چرا به اسرائیل انقدر رو دادین؟؟؟؟
چرا به حمله هاشون تو سوریه و عراق به نیروهامون جواب نمیدین؟؟؟
چرا چرا چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
نمیشد مسوولین به جای پول گرفتن در برابر آزادی اون جاسوسه، رضائیان، حاج‌احمد رو طلب می‌کردن؟
شاید یه عده به نفعشون نیست که حاج‌احمد برگرده...
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۵:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
جان خودم وفرزندانم امانتی است که در مسیر انتقام حاج قاسم و حاج متوسلیان فداخواهم کرد...
رهبرمعظّمم؛ازتو به یک اشاره...
لبیک یا امام خامنه ای...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
منتظر چه هستی .!!!!!!!!
شعار را هر بچه ای هم بلده بده .!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تا وقتی اسراییل هست حاج احمد ها و حاج قاسم ها هم برای ساکت کردن و رسوا کردنشون هستند،هر چی شاخه ببرند ده تا جاش سبز میشه.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چرا وزارت خارجه تو این مدت پیگیری نکرده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سرباز کوچک سید علی خامنه ای (فاطمه)یه دهه هشتادی
۱۴:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یادمه روزی که سردار دلها شهید شده بود به دلم برات شده بود که حاج احمد بر میگرده با خودم میگفتم وقتی خدا سردار دلها رو پیش خودش میبره نمیزاره رهبر تنها بشه حتما حاج احمد برمیگرده
من هنوزم میگم حاج احمد زنده هست این اسرائیل پست تر از هر حیوانی هست داره دروغ میگه .حاجی زنده هست و انشاءالله هر چه سریع بر میگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگر ایشان زنده باشند و به ایران برگردند قول می دهم تا آخر عمر برده ایشان باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
برادرشون باش میخوای برده باشی برو آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ایشان نیازی به برده ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خداوند روحشان را با اباعبدالله الحسین ویارانش محشور نماید، اگر این بزرگواران راد مرد نبودن مشخص نبود چه برسرمان میآمد.حال کفتارهایی مثل طبری به جای پاسداری از خون شهدا :::::::چ گلویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
به هر حال حاج احمد متوسلیان در زندان دشمن باشه یا به افتخار شهادت نایل گشته . مهم تر از اینها زنده نگه داشتن مکتب شهداست.
اگه حاج احمد شهید شده زهی سعادت . درجاتش عالی است . متعالی باد. اگر هم در زندان است . دعا میکنیم با سر افرازی هرچه سریع تر انشا ء الله به خانواده ه محترم برگردد. در هر حال مهم این است که ما بعد از حاج احمد ها امانت دار خوبی باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
به هر حال حاج احمد متوسلیان در زندان دشمن باشه یا به افتخار شهادت نایل گشته . مهم تر از اینها زنده نگه داشتن مکتب شهداست.
اگه حاج احمد شهید شده زهی سعادت . درجاتش عالی است . متعالی باد. اگر هم در زندان است . دعا میکنیم با سر افرازی هرچه سریع تر انشا ء الله به خانواده ه محترم برگردد. در هر حال مهم این است که ما بعد از حاج احمد ها امانت دار خوبی باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اسراييل حاج احمد رو دزديده
اسراييل حاج قاسم رو ترور کرد
پس این غیرت ایرانی کجاست؟
فقط بشینیم و نگا کنیم
ما بالاخره روزی از این دنیا خواهیم رفت
پس چه بهتر اسراییل را نابود کنیم بعد بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگه زنده باشه بیاد ببینه چه بر سر این مردم و مملکت آوردن حیف اون همه خون شهید بیاد ببینه امثال طبری چطور 20 سال حق رو نا حق کرد و ب راحتی قسم ابالفضل میخوره همون بهتر شهید شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
انشالله که زنده باشن ؛ ولی اگر زنده هم باشن الان باید خیلی سنشون بالا باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
زنده است انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
آدم
۱۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یارب عنایت فرماتاهرچه زودترخبرخوش ازعزیزانمان برسد.
Iran (Islamic Republic of)
آدم
۱۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یارب عنایت فرماتاهرچه زودترخبرخوش ازعزیزانمان برسد.
Iran (Islamic Republic of)
جوادمتولی مستجر
۱۱:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج احمدشماجنستون ازچی بودبخداقسم من بهشت رودرچهره شهیدان میتوانم ببینم...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
به حول قوه الهی اخوی احمد متوسلیان یزدی زنده هست و با دعا ی خیر مردم و مشیّت خدای متعال زنده و سالم به وطن باز خواهد گشت.
یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور کلبه احزان گلستان شود غم مخور
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
به حول قوه الهی اخوی احمد متوسلیان یزدی زنده هست و با دعا ی خیر مردم و مشیّت خدای متعال زنده و سالم به وطن باز خواهد گشت.
یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور کلبه احزان گلستان شود غم مخور
United States of America
کوهکمر
۱۱:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
میبایستی حزب ا..۴نفر از ایادی مهم اسرائیل اسیر بگیرند آنوقت رژیم منحوس اسرائیل میاد صحنه و گروگان مارا آزاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
امان از دل مادرش که ازاین انتظار دق کرد واقعا چی به سر حاج احمد آمد خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بریم خودمون از اسرائیل حاج احمد رو آزاد کنیم. چرا نتونیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
وقتی میشنوم قراره حاج احمد بیاد بدنم به لرزه در میاد
مثل اصحاب کهف فقط وضع دوران برعکسه
بعد ۴۰ سال بیاد ببینه ایران متحد و با ایمان شده جای پول پرست ها و آدم های بی گانه پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
قبول دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
الهی قربونش برم
من خیلی دوسش دارم کاش زودتر آزاد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام چرا نیروهای ما که در نزدیکی نیروهای اسرائیلی مستقرند چند تا از این فرمانده های کله گنده اسرائیلی رو به اسارت نمی گیرند تا با هم معاوضه کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد کدخدایی
۱۰:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بازم یه سردار بازم در مصونیت دیپلماتیک بازم شهادت ....همیشه خائنی از داخل لو میده و همه چیز از نو شروع میشه
-
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اسرائیل بایدازصفحه روزگارمحوشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کاشکی ایشون زنده باشن.خیلی دوست دارم ببینم چهره ایشون رو وقتیکه میاد ایران و مسئولین و وضع مملکت رو می بینه رو ببینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ما منتظر حاج احمدعزیزمان هستیم
ولی دشمنان خارجی ومغرضان و جاهلان داخلی ببینند این است
حقوق بشر آمریکا وغربیها ودست نشانده ی نحسشان در خاورمیانه(اسرائیل غاصب و کودک کش)
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد // قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
در دام مانده مرغی , صیاد رفته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
باید انتقام احمد متوسلیان گرفته بشه خیلی زود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
با این دولت فشل حتماً هم میتوان انتقام گرفت.
Norway
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بسم الله ، برو حمله کن به اسرائیل ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۰۹:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ان شاءالله صحیح وسالم برگردند.اماتیترتان راصلاح کنید: درتاریخ جاودانه شد
Iran (Islamic Republic of)
جوادمتولی
۱۱:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
منظوراین است معلوم نیست زنده است یاشهیده که تاریخ شهادت داشته باشه یاحداقل مانمیدانیم...پس درتاریخ گمشده...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی.م
۰۸:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
دوستت داریم ای کسی که به دست شقی ترین ها افتادی و با سهل انگاری و نفوذ یک مشت خائن، دور از وطن ماندی. ما را ببخش که نتوانستیم برای عزیزی مثل تو کاری کنیم. تا تاریخ هست تو در قلب مایی هر چند عده ای می خواهند تو به فراموشی سپرده شوی.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۹:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
ما را ببخش
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۸:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
وقت که یاد و نام و خاطره از این بزرگمردان و دلاوران عرصه مقاومت و پیروزی را می خوانم و می شنوم آرام می گیرم . هر وقت به چهره مصمم و با صلابت حاج احمد متوسلیان می نگرم , درون پر آشوبم آرام می گیرد . ایران به این فرزندان رشید خود می بالد . من از آقا امام رضا علیه السلام که دیروز تولدش بود می خواهم , که اگر حاج احمد متوسلیان زنده است او را به دامان کشور برگرداند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
به نام خدا
خوشحال شدم و امیدوارم به امید حق حاج احمد بیاد. زنده و سرحال . ولی یه سئوال فکر منو مشغول کرده . چه جوابی باید به او بدهیم..... شهدا شرمنده ایم ... حاج احمد شرمنده ایم ....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی ولایی
۰۸:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
الهم فک کل اسیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
صد رقم حرف ميزنن
بالاخره ما نفهميديم بايد منتظر جنازه ها باشيم و برا تشجيع جنازه آماده بشيم يا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز نمیگن منتظر جنازه شهید باشیم میگن منتظر پیکر شهید باشیم ادبیاتتو اصلاح کن
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۰۸:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج احمد عزیز کاش شهید شده باشی و با چشم دنیایی اوضاع امروز ما ر ونبینی .که ما شرمنده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
سیّد
۰۸:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
حاج احمد آدم بزرگی بود اما قرار نیست شماها غلو کنید فرماندهی عملیات الی بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد با ایشان نبود. بلکه حاج احمد فرمانده تیپ محمد رسول الله(ص) بود. تحریفِ تاریخِ جنگ، خیانت به امام، رهبری، شهدا، رزمندگان، جانبازان و تمام ملت ایران هست. شما اگراین مطلب را اصلاح نکنید یعنی مدیون هستید و باید در قیامت پاسخگو باشید. این هم نوعی خیانت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
دقیقا هیچ وقت نباید برای اثبات حق از باطل استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اگه حاج احمد بیاد این وضع حجاب و این وضع اختلاس و این وضع گرونی ببینه حتما از قصه دغ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
خودشون برمیگردن زندان با مشاهده وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
از غصه....
قصه=داستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اقای ظریف شما که همیشه در ازاد کردن دکترین عزیرمون تلاش میکنین چرا برای ازادی اینها کاری نمیشه به خدا انتظار خیلی سخته ... خیلی یا امام رضا اگر میخواهی عیدی بدی چه بهتر از این... بابا شما هم چند تا دیپلمات انها رو بگیرین بگین تا ازاد نکنن ما اینا رو نمیدین با خاک یکسان کنین این اسراییل وحشی رو
-
farid
۱۰:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این بنده های خدا شهید شدن...بعد هم خوش بحالشون..بیان این وضعیت مملکت و ببینن که چی سرشار از دزدی و فساد و تباهی...بویی از انقلاب نمونده
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۰:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اخه اینا بیان به ضررشونه اونا مرد بودن اینا نامرد. دولت میتونس اقدام کنه شاید از قصد اقدانی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۷ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دقیقا یعنی پوزه ای آمریکا رو بخاک مالیدی آخه اسرائیل که عددی نیست پس چرا جواب دندان شکنی به این رژیم کثیف صیونیستی نمیدید
آخرین اخبار