مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان؛

همدان در چند روز آینده قرمز می شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش قابل توجه بیماری کرونا، از پیش بینی وضعیت قرمز در چند روز آینده در همدان خبر داد.

همدان در چند روز آینده قرمز می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد طاهری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به طور کلی در هر ۳۳ ثانیه یک ایرانی به کرونا مبتلا می‌شود و هر ۱۰ دقیقه یک نفر در اثر ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند.

او با بیان اینکه حدود ۲۳۳ هزار نفر تاکنون کرونا مثبت اعلام شدند، گفت: از این تعداد ۱۹۵ هزار نفر بهبود پیدا کردند و حدود ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر هم فوت شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، استفاده از هر نوع ماسکی را در کاهش انتشار بیماری موثر دانست و از تشکیل کمپین "من ماسک میزنم" خبر داد و تاکید کرد که به ماسک گرانقیمت نیاز نیست و هرنوع ماسکی ماهیت پیشگیرانه‌ای در برابر انتشار این بیماری خواهد داشت.

او ادامه داد: هر نوع اجتماع به هر شکل موجب افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان می‌شود و با توجه به افزایش قابل توجه بیماری به احتمال زیاد تا چند روز آینده وضعیت قرمز را شاهد خواهیم بود.

طاهری، تعداد مبتلایان دنیا را ۱۰ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۱۲۴ نفر و مرگ بر اثر کرونا را ۵۲۴ هزار و ۱۹۸ نفر دانست و تعداد بهبود یافتگان ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۶۵ نفر عنوان کرد.

متخصص میکروب شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه جهش‌های بسیار زیاد و متفاوتی در ژنوم این ویروس اتفاق می‌افتد، گفت: حتی یک جهش آمینو اسید می‌تواند تغییر رفتاری ویژه‌ای را در ویروس ایجاد کند به عنوان مثال تغییر در یک کدون می‌تواند تکثیر ویروس را تا حد بسیاری در داخل سلول افزایش داده و یا باعث افزایش التهابات شود.

او شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را سه عامل مهم ریشه کن شدن بیماری خواند و یادآور شد: افراد کرونا مثبت حتی با صحبت کردن می‌توانند بیماری را به دیگر افراد انتقال دهند همچنین سرفه و عطسه شانس ابتلا به بیماری را ده‌ها برابر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: همدان ، کروناویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.