تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب / از مصرف میوه‌ها و جوانه‌ها غافل نشوید

متخصص امور تغذیه، با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری، داشتن برنامه غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن را توصیه کرد.

علی عزیزی متخصص امور تغذیه در گفت و گو   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: اولین اصل از اصول تغذیه در همه فصول، مصرف ۶ گروه مواد غذایی به اندازه کافی بوده که این ۶ گروه ؛ نان و غلات، گوشت و جایگزین‌های گوشت، سبزیجات و میوه ها، شیر و لبنیات و چربی ها هستند.

او افزود: در فصل تابستان به علت گرمی هوا بدن دچار کمبود آب شده و مصرف میوه‌ها و سبزیجات که حاوی ویتامین‌های مختلف به ویژه ویتامین c هستند این کمبود را جبران می‌کند.

عزیزی ادامه داد: از دیگر ویتامین‌های مورد نیاز بدن به ویژه در فصل گرما و شیوع بیماری ویتامین B و ویتامین D است.

او افزود: ویتامین D ممکن است در همه غذا‌ها موجود نبوده و شهروندان می‌توانند قرص حاوی ویتامین D را زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنند.

متخصص امور تغذیه اظهار داشت: زینک یا روی نیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مغزیجات، گوشت و جوانه‌ها به ویژه جوانه گندم حاوی مقادیر فراوانی زینک و ویتامین B است.

او افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از خوردن انواع جوانه‌ها مانند جوانه گندم، جوانه ماش، جوانه عدس و جوانه شبدر که آنتی اکسیدان‌های فراوانی دارند غافل نشوند.

عزیزی تصریح کرد: اگر میوه‌ها و سبزیجات به خوبی شسته شوند، ناقل بیماری نبوده و نیازی به آب پز کردن آن‌ها نیست. زیرا آب پز کردن میوه‌ها و سبزیجات سبب از دست رفتن ویتامین‌های درون آن‌ها می‌شود؛ بنابراین مصرف میوه‌ها و سبزیجات به صورت خام توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار