خطیب جمعه قم:

آمریکایی‌ها در عین الاسد سیلی محکمی از ما خوردند

آیت الله اعرافی گفت:آمریکایی ها در طول چند سال گذشته به‌صورت مستمر در برابر ایران و جبهه مقاومت شکست خورده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله اعرافی،امام جمعه موقت قم در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس گفت: آمریکا در طول چند سال گذشته به‌صورت مستمر در برابر مواضع و اقدامات مقابله ای ایران و جبهه مقاومت اسلامی شکست‌خورده و عصبانی است.

او اضافه کرد: اشغال گری، جنگ‌افروزی، غارتگری، یکجانبه گرایی، توسعه جنگ‌افزارها، عهدشکنی، حمایت از قدرت‌های استبدادی، فرهنگ مادی‌گرایی محض، تخریب فرهنگ بشری و حمایت از تروریسم از ویژگی‌های یک صدساله حکومت آمریکایی‌ها بوده است.

اعرافی ادامه داد: آمریکایی‌ها در عین الاسد سیلی محکمی از ما خوردند و پیچیده‌ترین سیستم‌های آن‌ها در چند سال گذشته از سوی ایران ساقط‌شده است.

امام‌جمعه موقت قم گفت: آن‌ها درصحنه دریا از ما شکست خوردند و در شورای امنیت نیز شکست خوردند و در کرونا هم مدیریت ضعیفی داشتند.

اعرافی گفت: در دو ماه گذشته تبعیض نژادی نیز مانند طوفانی در آمریکا وزیدن گرفته و آشوب‌های بزرگ را ایجاد کرده است.

امام‌جمعه قم اظهار کرد: تجربه نشان داده که آمدوشد روسای جمهور در آمریکا در رویکرد‌های کلی آن‌ها تغییر ایجاد نمی‌کند بنابراین باید خودمان را قوی کنیم.

اعرافی ادامه داد: پیشرفت‌های نظامی، فناوری، دفع فتنه داعش و بسیاری از اشکال دیگر پیشرفت ایران مرهون مدیریت و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

او تاکید کرد: ما می‌دانیم کسانی با نام امام از آرمان‌های امام راحل عقب نشسته‌اند و امروز تنها پرچم‌دار واقعی و یگانه امام راحل، مقام معظم رهبری است.

کرونا در قم تمام نشده است

او گفت:ویروس کرونا ضعف انسان را بار دیگر نمایان کرد و نشان داد که دست خدا بالاتر از تمام امور و پیش‌بینی‌های بشری است.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: در مبحث کرونا مجموعه عوامل حاکمیتی و گروه‌های جهادی و مردمی در افزایش تاب‌آوری نظام سلامت و اقتصادی نقش‌آفرینی کردند.

اعرافی گفت: کرونا در قم تمام نشده و همچنان باید به پروتکل‌های بهداشتی تا کشف درمان قطعی این ویروس پایبند باشیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ حدیث، احتجاج و مناظره از امام هشتم (ع) برجای‌مانده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: سیره اجتماعی امام هشتم (ع) به نحوی بود که همیشه لبخندی بر چهره داشت و با نیازمندان همدل و هم‌نشین بودند.

اعرافی تصریح کرد: امام رضا (ع) به‌رغم تغییر تاکتیک‌ها و شرایط سیاسی هیچ‌وقت از ادعای خلافت الهی کوتاه نیامده و از موضع ظلم و ستم به مردم عقب ننشستند.

امام جمعه قم  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهش تولید اولویت اصلی کشور است و مجلس و دولت باید تمام همت خود را برای بهبود نسبی وضعیت معیشتی مردم به کار ببندند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.