شهردار گتوند:

بافت فرسوده شهری به ۱۸۵ هکتار افزایش یافته است

میری گفت: بافت فرسوده شهر گتوند براساس طرح مصوب سال ۱۳۸۷، ۴۵ هکتار بود، ولی هم اکنون به ۱۸۵ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صدیقه میری شهردار گتوند گفت: بافت فرسوده این شهرستان براساس طرح مصوب سال ۱۳۸۷، ۴۵ هکتار بود، ولی مطالعات جدید نشان می‌دهد میزان بافت ناکارآمد به ۱۸۵ هکتار افزایش یافته است.

او افزود: براساس مطالعات سطح یک باز آفرینی شهری مصوب در ستاد‌های شهرستان و استان، کمیته فنی و در نهایت کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری، بافت ناکارآمد شهری گتوند در ۳ بخش بافت فرسوده، سکونتگاه غیر رسمی و بافت نامتجانس به تصویب رسید.

میری با بیان اینکه این میزان ۳۷ درصد از مساحت شهر گتوند را در بردارد و ۵۸ درصد از جمعیت این شهر در آن زندگی می‌کنند، اظهار داشت: مناطق کوی ولیعصر (عج)، کوی شهید سلطانی، کارگاه‌های حاشیه رودخانه کارون واقع در جاده سد و بخشی از محلات سریکه، سه محل و محله بالا در این پهنه بندی‌ها قرار دارند.

شهردار گتوند به روزرسانی مطالعات جدید بازآفرینی شهری گتوند را اقدامی بزرگ و حیاتی عنوان و تصریح کرد: ارتقای شرایط کیفی زندگی از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، تأمین خدمات شهری موردنیاز، تقویت حیات شهری از اهداف به روزرسانی مطالعات جدید بازآفرینی شهری است.

به گفته میری، شهروندان این مناطق می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف عوارض و تسهیلات با بهره ۹ درصد برای نوسازی منازل مسکونی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.