روسیه: ساز و کار حل اختلافات در برجام شفاف نیست

میخائیل اولیانوف اعلام کرد: مکانیسم حل اختلافات در توافق هسته‌ای ایران فاقد رویه روشن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد: مکانیسم حل اختلافات در برجام رویه روشن و مشخصی ندارد.

بر این اساس، اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ایران خواستار رفع نگرانی‌های خود از عدم تعهد سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) به برجام از طریق مکانیسم حل اختلافات شده است. این برای سومین بار است که طرف‌های توافق هسته‌ای ایران می‌کوشند مکانیسم حل اختلافات که فاقد رویه‌های روشن است را فعال کنند.

ساعاتی قبل جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: نامه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را درباره نگرانی‌های تهران در اجرای برجام از سوی کشور‌های اروپایی دریافت کردم.

 وی تاکید کرد: وزیر خارجه ایران در این نامه نگرانی‌های خود را از اجرای برجام از سوی سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) اعلام کرد. وی این موضوع را به بند ۳۶ توافق هسته‌ای که مربوط به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل اختلافات است ارجاع داد.

بورل خاطر نشان کرد: ساز و کار حل و فصل اختلافات نیازمند تلاش‌های فشرده و مبتنی بر حسن نیت تمامی طرف هاست. با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد توافق هسته‌ای ایران مایلم بر اهمیت این توافق تاکید داشته باشم. ما خواهان ادامه همکاری میان طرف‌ها و جامعه جهانی برای منع اشاعه هسته‌ای هستیم.

پیش تر ایران دو بار اقدام به اعتراض درباره عدم پایبندی کشورهای عضو برجام به تعهداتشان کرده بود. تهران با استناد به بند ۳۶ برجام خواستار حل و فصل اختلافات در کمیسیون مشترک شده بود. با این وجود، کشورهای غربی حاضر به انجام تعهدات خود نشدند و تهران در مقابل تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
همین یه بند برجام رو میشه با ترکمانچای برابر دونست
آخرین اخبار