۱۱۵ واحد راکد و نیمه فعال استان کرمانشاه در نوبت احیا

دولت در تلاش است که مسیر احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال استان کرمانشاه را ادامه دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : برنامه ما در سال ۹۹ احیای ۱۱۵ واحد اقتصادی راکد و افزایش ظرفیت تولید ۱۰۰ واحد دیگر است.

او گفت : بخشی از این بنگاه‌های اقتصادی در تملک بانک‌ها هستند که با رفع مشکلات آن‌ها امسال دوباره به تولید بر می‌گردند.

حاتمی با اشاره به شعار جهش تولید، از تلاش برای جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در سال ۹۹ خبر داد که با کمک آن بخش تولید و خدمات رونق پیدا کند و نیاز‌های اشتغالزایی استان رفع شود.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان،گفت: برای جان گرفتن مجدد این واحد‌های تولیدی بیش از هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۶ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان را سرمایه‌گذاران هزینه می‌کنند و هزار و ۵۷۹ میلیارد تسهیلات ریالی هم پرداخت و ۱۶۰ میلیون یورو سرمایه تامین می‌شود.

دارابی افزود: با این میزان سرمایه گذاری در مجموع برای سه هزار و ۱۷۹ نفر شغل جدید ایجاد و شغل ۶ هزار و ۲۴۲ نفر هم تثبیت می‌شود.

او گفت: با احیای این واحد‌ها ۳.۷ میلیون تن ظرفیت تولید استان تثبیت و ۱۰ میلیون تن دیگر نیز به این ظرفیت افزوده می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه هم اجرای ۲۰۴ طرح اقتصادی و عمرانی را مبنای برنامه «جهش تولید» استان دانست و گفت: اولویت ما با ۱۲۳ طرحی است که بتوان امسال آن‌ها را تکمیل و بهره برداری کرد.

حبیب الله وفایی گفت: ۹۸ طرح مربوط به بخش صنعت، معدن و انرژی است، ۴۵ طرح در حوزه کشاورزی و ۶۱ طرح هم در بخش خدمات اجرایی می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار