منابع مالی جهت توانمندسازی معلولین تامین می شود

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل بهزیستی استان زنجان و صندوق کارآفرینی امید با هدف توانمند سازی افراد دارای معلولیت خبر داد.

محمدی مدیر کل بهزیستی زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان هدف از اجرای تفاهم نامه را تشکیل ۲ صندوق خرد محلی برای افراد کم درآمد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان کرد و  گفت: این برنامه به منظور توانمند سازی افراد دارای معلولیت تدوین شده تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد جامعه هدف ارتقاء یابد.

او با اشاره به اینکه ارایه خدمات آموزشی، توانمندسازی، مشاوره کارآفرینی و ظرفیت سازی در راستای اجرای طرح مالی خرد از دیگر اهداف تفاهم نامه می‌باشد، اظهار کرد: توانبخشی مبتی بر جامعه از اهمیت ویژه ایی برخورداراست و تسهیلگران از عوامل اجرایی بهزیستی در روستا و از خود مردم هستند. این افراد خدمات بهزیستی را به دست معلولین ساکن در مناطق روستایی می‌رسانند.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه یکی از کار‌هایی که می‌توان برای افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان انجام داد عضویت آن‌ها و پرداخت سهم آورده اولیه به آن‌ها از سوی سازمان بهزیستی است تصریح کرد: در تسهیلات مالی خرد، بهزیستی به ازای هر فرد مبلع یک میلیون تومان به عنوان سهم آورده سرمایه گذاری می‌کند. از این رو این افراد می‌توانند پس از ارائه طرح و دریافت تسهیلات، مشاغلی را در روستای خودشان ایجاد کنند.

او با بیان اینکه افرادی به عنوان مجری از سوی بهزیستی استان معرفی می‌شوند تصریح کرد: این افراد آگاه سازی افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان از مزایای عضویت در صندوق‌های خرد محلی، یافتن افراد مناسب برای عضویت در صندوق‌های خرد محلی، کمک به آنان برای تشکیل گروه و صندوق آموزش و ظرفیت سازی اعضاء، و.. را بر عهده دارند.

محمدی تاکید کرد: مجریان علاوه بر جلب مشارکت روستاییان در اجرای برنامه‌های مصوب با تاکید بر فعالیت‌های مولد و درآمد زا و همچنین انجام هماهنگی‌های لازم برای آموزش تسهیلگران با بهزیستی و صندوق، نسبت به معرفی صندوق‌های خرد محلی به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات، جلب مشارکت نهاد‌های جامعه محلی از قبیل شورا‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه، خیرین، معتمدین محلی و سایر بخش‌های دولتی و غیر دولتی مربوطه به منظور حمایت از صندوق‌های خرد و... اقدام می کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.