ساخت بیش از ۱۱ هزار مسکن در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

۱۱ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ماکان پدرام ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساخت ۱۱ هزار و ۶۵۰ واحد مسکن در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۲۰ واحد مربوط به سازمان ملی مسکن است و  ۲ هزار و ۵۶۶ واحد مربوط به بنیاد مسکن و ۵ هزار و ۶۶ واحد مربوط به بازآفرینی شهری است.

او  تهیه طرح‌های تفصیلی و جامعه را از جمله وظایف و رسالت‌های این مجموعه دانست و افزود: با استفاده از این طرح‌ها کاربری‌ها در سطح شهر‌ها با مفهوم عام‌تری بیان می‌شود از طرفی طرح اقدام ملی مسکن یکی از موارد مهمی است که در سطح کشور و تمام استان‌ها به اجرا می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان ، تولید مسکن به صورت مشارکتی یکی از مؤلفه‌هایی است که باید  در طرح اقدام ملی مسکن مورد تأکید قرار گیرد و از جمله کار‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن مورد توجه است می‌توان به تولید مسکن به شکل مشارکتی، واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله و گروهی و واگذاری زمین به اقشار خاص مانند ایثارگران اشاره کرد.

پدرام  تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام قبلی و واگذاری در قالب سایر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده را از دیگر ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد و افزود: استفاده از ظرفیت بانکی و بازآفرینی شهری از دیگر مواردی است که در طرح اقدام ملی مورد توجه قرار دارد و برای اجرایی شدن آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

او بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) را دو کارگزار اجرای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد و با تأکید بر اینکه برای ساخت مسکن ملی باید در ابتدا متقاضی مؤثر پیدا شود ، تصریح کرد: با انبوه‌سازان استان گیلان توافق کردیم که اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد را در همین طرح اقدام ملی مسکن به دست بگیرند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مسکن مهر رشت زیباترین مسکن مهر کشور است