باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چه کسانی مقصر اصلی تصادفات هستند؟

برای ازبین بردن مشکلات حوزه رانندگی و حوادث موجود در این حوزه تمام دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند.

رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزانه تعداد زیادی از افراد با وسایل نقلیه خود در سطح شهر تهران تردد دارند که بخشی از آن‌ها با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از ایجاد حادثه جلوگیری می کنند.

در حوادث رانندگی تنها نقش انسان تاثیرگذار نیست و نقاطی که به عنوان نقاط حادثه خیز وجود دارند، می‌توانند بسیار مخاطره آمیز در برابر تصادفات و جان باختن رانندگان وسایل نقلیه باشند.

در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در شهر تهران ۱۲۵۵ تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است که این آمار تقریباً سه برابر فوتی‌های حوادث رانندگی کشور سوئیس در سه سال گذشته بوده است.

۴۵ درصد از این تصادفات در شهر تهران عدم توجه به جلو توسط رانندگان بوده که خود این عدم توجه به جلو هم دلایل زیادی نظیر استفاده از تلفن همراه را در بر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


استفاده از تلفن همراه می‌تواند برای تماس گرفتن یا استفاده از مسیریاب‌های مختلف برای پیدا کردن مقاصد رانندگان باشد.

استفاده از مسیریاب برای پیدا کردن مسیر به علت اینکه نگاه راننده را جلب می کند می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد که راه حل این موضوع روشن کردن صدای نرم افزار است، تا راننده وسیله نقلیه به تلفن همراه خود نگاه نکند.

در ساعات ۱۴ تا ۲۴ بامداد بیشترین تصادفات رانندگی در سطح شهر تهران رخ می‌دهد و حدود ۶۰ درصد فوتی‌ها نیز ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند.

افرادی هم که به تازگی گواهینامه دریافت می‌کنند در صدر این آمار هستند.

رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌ها

کدام بزرگراه‌ها خطرناک‌ترین بزرگراه‌ها در سطح شهر تهران هستند؟

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های سطح شهر تهران به ترتیب آزادگان، امام علی (ع)، شهید همت، شهید یاسینی، شهید چمران، یادگار امام و دماوند هستند که توصیه می‌شود عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران در این اتوبان‌ها تردد نداشته باشند.

این در حالی است که ۸۵ درصد از فوتی‌ها نیز موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده بوده‌اند.

بیشترین تصادفات منجر به فوت در مناطق شمال غربی و شمال شرقی سطح شهر تهران بوده و منطقه ۱ نیز کمترین تصادف منجر به فوت را داشت.

پرخطر‌ترین محله‌های تهران در مورد تصادفات منجر به فوت در محله‌های شریعتی جنوبی، شهید کاظمی، شیان، سرخه حصار، ونک، آرارات، آهنگ شرقی، جوادیه، گیشا، مشیریه، شمیران نو و اسماعیل آباد در این ۲ سال بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


همه ما شهروندان هم در رفت و آمد‌های روزانه خود حادثه‌های دلخراش رانندگی را در بزرگراه‌های شلوغ و پرتردد یا خیابان‌های خلوت و عادی مشاهده می‌کنیم.

بیشترین آمار تصادفات کشور هم مربوط به شهر تهران است و در این کلانشهر تعداد زیادی نقطه حادثه خیز پرتصادف شناسایی شده که منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنان شده است.

به گفته پلیس راهور هم بزرگراه‌های آزادگان، امام علی، همت، حکیم و بابایی بیشترین آمار تصادفات جراحتی شدید و فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از اقداماتی که در راستای مشخص کردن نقاط حادثه خیز برای رانندگان وسایل نقلیه انجام شده، مشخص کردن آن‌ها بر روی مسیریاب بلد است.

رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌ها

مردم از نقشه و مسیریاب برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند

به گفته پلیس راهور تهران بزرگ بیشتر مردم از نقشه و مسیریاب برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند و یکی از محل‌هایی که می‌تواند نقاط حادثه خیز را اعلام کند، همین مسیر یاب‌ها است.

درج نقاط حادثه‌خیز در مسیریاب می‌تواند قبل از رسیدن افراد به آن نقاط هشدار‌هایی را دهد تا راننده وسیله نقلیه حواس خود را جمع کند.

این کار برای اولین بار با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ مسیر یاب بلد انجام شده که با این هشدار‌ها میتوان از تصادف و جان باختن تعداد زیادی از رانندگان وسایل نقلیه جلوگیری کرد.

البته با این کار تنها جان افرادی که مسیر یاب دارند شاید به خطر نیفتد و برای رفع نقاط حادثه خیز و همچنین کاهش آمار تصادفات رانندگی باید همه دستگاه‌ها پای کار آیند و به حل موضوع بپردازند.

امروزه حوادث رانندگی ضرر‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند و نیاز است که تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود.

با رفع نقاط حادثه خیز و اندیشیدن تمهیداتی میتوان شاهد کاهش آمار حوادث رانندگی بود، به شرط آنکه همه‌ی دستگاه‌های مربوطه پای کار آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر ماشین مدرن باشد هم ترمز خیلی قویتری دارد و هم اتاق بسار ایمن تر که مرگ و میر را تا 80 درصد کاهش میدهد
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
رانند ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مقصر اصلی راهنمایی و رانندگی است که با گواهینامه های کیلویی و عدم کنترل باعث این همه تصادفات گشته اگر سرعت خودرو ها به 10 کیلومتر و جاده ها چندین بانده شود باز هم از تعداد تصادفات کم نخواهد شد چون مشکل جای دیگر است وقتی جریمه و درامد نا مشروع دستگاه ها جایگزین ادم سازی میشود زندگی در این مملکت میشود جنگل وحوش که صد رحمت به حیوانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آموزش ضعیفه
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر بخواهیم از دید مسعولین نگاه کنیم ماشین ایمنی است و جاده هم همینطور ولی از دید مردم نه جاده ایمن است و نه ماشین ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
همیشه اینجوریه که یا راننده مقصر هست یا خلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تصادف بالاخره پیش میاد ، گریزی نیست ! چرا مردم در اثر اولین تصادف باید راهی اون دنیا بشن ! خودرو سازهای داخلی نباید تجدید نظری در کیفیت و استحکام خودروهاشون بکنن اگر شرکت ولوو رو الگوی خودشون در زمینه استحکام خودرو قرار بدهند خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
منصور صباغی
۱۳:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
در درجه اول اداره راه ترابری یا شهرداری ها در درجه بعدی پلیس در درجه بعدی خودروساز در درجه های بعدی ...................... در درجه آخر راننده
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
درجه اول راننده درجه بعدی راننده راننده راننده منصور صباغی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
باید در دبستان و از دبستان کتابهایی بنام رانندگی و آموزش علایم و قوانین و این آموزشها برای همه باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آموزشهای بیشتر و بهتر و در شهرهای آموزشی برگزار کردند و دوره های عملی و رانندگی افزایش یابند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آموزشهای بیشتر و بهتر و در شهرهای آموزشی برگزار کردند و دوره های عملی و رانندگی افزایش یابند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
یکی از راه های کنترل و همچنین پیدا کردن مقصر، اجباری کردن نصب دوربین ثبت رانندگی در جلو و عقب ماشین می باشد. در این صورت اگر تصادفی صورت بگیرد افسر راهنمایی ، خیلی راحت کیفیت و کمیت حادثه را می تواند تشخیص دهد.
همچنین نصب دوربین های ثبت تخلف به صورت مخفی در جلوی داشبورد ماشین های نامحسوس پلیس راهنمایی رانندگی ، و گشت نیروها در سطح شهر و در جاده ها، که تخلفات بسیاری را ثبت می توانند بکنند و هر نقطه برای راننده ی متخلف نا امن خواهد بود و هر کجا میتواند در معرض رصد پلیس باشد. در حالت کنونی ، پلیس کاملا محسوس است و راننده متخلف فقط در حضور پلیس قوانین رو روعایت میکند و درغیر آن مواقع هر طور دلش میخوهد رانندگی میکند چون میداند که کسی حواسش نیست!
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
پیدا کردن مقصر که مرده را زنده نمیکند ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مقصر همیشگی و اصلی مردم هستند

نه شرکتهای خودروسازی مقصر هستند

نه راهداری مقصره

همه چی امن و ایمن هست، مردم مقصرن
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۲:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خودروسازان بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خون مردم تهران رنگین‌تر از مردم شهرستان هاست؟
نقاط حادثه خیز اگر در تهران باعث 40 درصد از تصادفات شده در شهرستان ها مطمئنا بالای 60 درصده چون در شهرستان ها کم کاری ها بشدت بیشتر شده. دقیقا مانند تصادف منجر به مرگ یه دختر 22 ساله در ورودی شهر شیراز شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
راهنمایی رانندگی چون گواهینامه می دهد ولی از نظر روانی طرف اصلا چک نمی شود، لااقل سالی یه بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به صورت متحرک با ماشین نامحسوس در سطح شهر پلیس بچرخد تا افراد تخلفات خطرناک میکنند ، شناسایی شوند، آن گونه افراد بدون تست روانشناسی صد درصد مشخص است که مشکلات روانی دارند
-
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بی تفاوتی پلیس:
بی تفاوتی به راننده ای که در حال مکالمه و یا حتی چت با تلفن همراه است...
بی تفاوتی نسبت به شیشه دودی ماشین ها که دید خودرو را در سر میدان یا چهر راه کم میکند و معلوم نیست که راننده خودرو توجه به حق تقدم شما دارد یا خیر...
بی تفاوتی نسبت به تغییر در رنگ و شکل چراغ ها....
به تفاوتی نسبت به تغییر حالت خودرو و خواباندن آن که باعث کندی تردد در سرعت گیر ها می شود و نهایت تصادف...
به تفاوتی نسبت به عبور از چراغ نارنجی که باعث ترافیک می شود...
بی تفاوتی نسبت به پارک در سر کوچه ها که باعث سختی خروج خودرو های دیگر از کوچه و تصادف به علت دید ناکافی ناشی از پارک خودرو می شود...
به تفاوتی نسبت به پارک دوبل در سطح شهر حتی یک لحظه که باعث ترافیک و درگیری لفظی رانندگان می شود ...
فقط گیر میدن به کمربند در شهر که شما تو ترافیک هستی و سرعتت به 20 تا هم نمیرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اتوبان باقری رو یادتون رفت بگید خیلی ها توی این اتوبان کشته شدند خصوصا بالای اتوبان که شیب جاده خیلی زیاد هست و ناگهان در اتوبان با پیچ مواجه میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نصب دوربین تصادف یا همان (Crash camera) خیلی کمک می کند به علت تصادف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
dash cam هم میگن، فوق العاده عالیه ، کاش اجباری اش بکنند تا مقصران حادثه راحت شناسایی بشن و خیلی از صحنه های تصادف برای بررسی های بعدی قابل دسترس باشه
Sweden
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
با اين تحريم ها همه مردم هم پاي كار بيان فايده نداره
پول ندارن
بودجه ميخاد
جاده نداريم
ماشين ايمن نداريم
مردم هم بميرن فداي سر اون بالايي ها
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۸:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ایرانی با ماشن سواری احساس غرور و لذت می کند و حاضر است ماشین را به قیمت زیاد تهیه کند مقصر همه ما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مقصر راهنمایی رانندگی است که نظارتش ضعیف است و متاسفانه در حد کمربند بستن بیشتر رانندگان را رصد نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ايا فكر نمى كنيد نبود پليس راهنمايى و رانندگى نقش پر رنگى در آمار تصادفات دارد . هر كجاى دنيا اگر عوامل بازدارنده و نظارتى در خيابانها نباشد آمار تصادفات بالا مى رود لطفا پليس به وظيفه خود بهتر عمل كند يا در خيابانها نيستند و اگر هم هستند اغلب در ماشين مشغول چرا زدن هستند و يا با موبايل صحبت مى كنند و به خلافهايى كه جلوى چشمشان اتفاق مى افتد دقت ندارند و فقط نظاره گر هستند مانند اتوموبيلهاى با فلاة مخدوش و يا بدون پلاك و بار زدن خلاف وانت ها و كاميون ها و ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر قوانین راهنمایی و رانندگی سخت اجرا شود تصادف به صفر میرسد ،برای مثال طرح انضباط تردد افراد پیاده در حال اجراست ولی مقطعی همانند رانندگی در لاین معابر چند سال پیش صفت و سخت گرفتند بعد رها شد متاسفانه در اجرای ممتد قوانین نیروی انتظامی ضعیف عمل میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
هیچکس مقصر نیست. فقط اختاخودرو
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۷:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
درصد بالائی از تصادفات برمیگرده به خودرو سازان که از تکنولوژی روز بی بهره هستن ، در کشورهای پیشرفته از لحاض تکنولوژی خودرو ها به بسیاری از خطاهای راننده واکنش نشان میدهند. مانند خواب آلودگی ، فاصله تا خودروی جلوئی به نسبت سرعت و امکانات ایمنی بیشتر مثل تعداد اربگ های خودرو که از همه طرف باز میشوند ودیگر امکانات وقابلیتها
Canada
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
رانندگی فقط فرمان چرخیدن به سمت راست و چپ نیست
باید قبل از گرفتن تصدیق رانندگی تست روان شناسی هم بدهند که اگر احتیاج شد .کلاس اموزشی روان شناسی بگذارند
کسی که افتخارش اینه عرص چند دقیقه به کرج رفتم و
پیش دوستانش پز میدهد .این شخص بیمار است و عقده
دارد که به هر قیمتی که شده .خود نمایی کند .
باید مشکلات ریشه یابی شوند
دولت دلسوز باید داشته باشیم و وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگه همه چی داشته باشیم، که داریم. اون جمله آخری رو اصلا نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خود من بیماری عصبی دارم (مانیا) و قرص اعصاب میخودم. تاحالا هم بیست بار تصادف کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی عامل اصلی تصادفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نشان بهتر از بلد هست. لطفا این را هم به روز رسانی کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
omid
۰۴:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کلا بعضی جاده ها خط کشی ندارن و اصلا لبه جاده مشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی لیشتر
۰۰:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به عقیده من در عین حالی که شیوه و فرهنگ رانندگی در کشورمون تا حد زیادی نادرسته ولی مقصر اصلی رو وزارت راه و شهرسازی میشه دونست
آخرین اخبار