افتتاح بزرگترین ادونچر پارک ۳ طبقه کشور در اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بزرگترین ادونچر پارک ۳ طبقه کشور در مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بزرگترین ادونچر پارک ۳ طبقه کشور با حضور مسئولان استان در نخستین پل تمام شیشه‌ای و قوسی جهان در شهر هیر افتتاح و برای استفاده کودکان و نوجوانان و جوانان به بهره برداری رسید.

او از راه اندازی پروژه‌های بکر و بی نظیر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در مراکز گردشگری خبر داد و افزود: مجموعه گردشگری پل هیر نمود این امر است که پروژه‌های بی نظیری را در مجموعه خود ایجاد کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود مجموعه گردشگری پل هیر به قطب گردشگری کشور تبدیل شده است و این مجموعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.

فرشی از همت و تلاش سرمایه گذاران و مدیران پل هیر و شهرداری، شورای شهر هیر به خاطر اقدام جهادی در راه اندازی پل هیر قدردانی کرد و افزود: استاندار و دستگاه قضایی و میراث فرهنگی نیز حمایت همه جانبه‌ای از مجموعه پل هیر داشتند.

او از اختصاص اعتبارات ویژه به زیرساخت‌های مراکز گردشگری خبر داد و افزود: در این زمینه به زیرساخت‌های گردشگری هیر به ویژه پل هیر اعتبارات ویژه اختصاص یافت.

معاون گردشگری استان اردبیل افزود: دولت برای ایجاد هرگونه زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز استان و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بحث گردشگری اعلام آمادگی می‌کند.

فرشی اظهار داشت: زمینه لازم برای رونق صنعت گردشگری این استان فراهم شده و تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف به عهده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

او گردشگری مجازی و الکترونیکی را از اولویت‌های مهم در راستای ایجاد رونق در صنعت گردشگری استان دانست و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم در کنار معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در فضای مجازی بستر ایجاد اشتغال در این حوزه را نیز فراهم آوریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در بخش گردشگری استان وجود دارد باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای شناساندن این ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی بهره‌برداری کرد.

فرشی با بیان اینکه مجموعه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر از پروژه‌های موفق استان اردبیل به شمار می‌رود، افزود: پل معلق هیر در فاز‌های مختلف طراحی شده که یکی از آن‌ها گردشگری کودک است و دولت برای تامین زیر ساخت‌های آن ۱۵میلیارد ریال هرینه کرده است.

او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مجموعه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر افزود: این مجموعه گردشگری شامل پل معلق شیشه‌ای، بازی‌های هیجانی بزرگسالان و کودکان از جمله شهربازی کودک با بخش‌های زیپ‌لاین، بکجامپ، صخره‌نوردی، ترامپولین و استخر کودکان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: برای توسعه سرگرمی کودکان در این نوع مجموعه‌های گردشگری، شاهد بهره‌برداری بخشی از شهر بازی پل معلق شیشه‌ای هیر هستیم.

فرشی گفت: با توجه به نقش کودکان در انتخاب مقصد، راه‌اندازی شهربازی برای کودکان در این مجموعه بر ماندگاری مسافر تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل پل معلق شیشه‌ای هیر هم گفت: گردشگران این مجموعه گردشگری هم به علت نبود راه دسترسی مناسب در مضیقه هستند و بنابراین لازم است دولت راه و دیگر زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از تعطیلی پل را تامین کند.

حسین عباسی‌نیا افزود: پل معلق و قوسی‌شکل شیشه‌ای هیر از عید فطر پذیرای مسافران و گردشگران شده و حضور و استقبال گردشگران هم بی‌نظیر بوده و کلیه پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه از جمله توزیع ماسک و ضدعفونی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: این مجموعه شامل ۲ بخش برای تفریح سالم کودکان و بزرگسالان است که در روز‌های آینده پارکینگ، استخر، فواره موزیکال، زیپ لاین، بک‌جام، ترامپولین و صخره‌نوردی ویژه کودکان آماده می‌شود.

مدیرعامل پل معلق شیشه‌ای هیر از حمایت‌های استاندار اردبیل ودستگاه قضایی ومیراث فرهنگی استان و شهرستان اردبیل تشکر کرد و افزود: حمایت‌های بسیار خوبی از مجموعه پل هیر شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار