ایمن سازی طیور روستایی خراسان شمالی علیه بیماری نیوکاسل

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل خراسان شمالی گفت : ۳۴۰ هزار و ۶۶۰ قطعه طیور روستایی و بومی استان خراسان شمالی با واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت، در برابر بیماری خسارت بار نیوکاسل مصون شدند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبورعسل این اداره کل با اعلام این آمار گفت : این طرح با مشارکت بخش خصوصی دامپزشکی استان اجرا شد.

او  با بیان این که در این طرح، پرندگان بومی از جمله مرغ و خروس، بوقلمون، اردک، غاز و کبوتر، مایه کوبی شدند، مهم‌ترین اهداف آن را کمک به اقتصاد جوامع روستایی و جلوگیری از انتقال بیماری به مزارع فعال صنعت پرورش طیور برشمرد.

او افزود :  در مرحله قبلی این طرح که شهریور ۹۸ اجرا شد، اندکی بیش از ۳۲۶ هزار قطعه پرنده بومی و روستایی در استان علیه این بیماری ایمن سازی شدند.


بیشتر بخوانید : راهکار‌های مقابله با شیوع بیماری تب برفکی 


او یادآور شد: نیوکاسل، یک بیماری ویروسی و واگیردار طیور است که به اشکال مختلف تنفسی، عصبی و گوارشی بروز می‌کند و برخی از سویه‌های این ویروس، می‌تواند تلفات و خسارات بسیار زیادی برای صنعت طیور در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.