افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اصفهان/ آیا پای دلالان درمیان است؟

رئیس اتحادیه بازار گوشت قرمز استان اصفهان از افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشت قرمز در بازار استان اصفهان در مقایسه با یک ماه گذشته خبرداد.

اصغر پور باطنی رئیس اتحادیه بازار گوشت قرمز استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت: با توجه به کمبود شدید دام در استان اصفهان در شرایط فعلی شاهد افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشت قرمز در بازار استان اصفهان در مقایسه با یک ماه گذشته هستیم به طوری که هم اکنون قیمت گوشت قرمز از ۹۵ هزار تومان به ۱۰۳ هزار تومان رسیده و در حال صعود است.
 

بیشتر بخوانید 


او افزود:  بیش از ۶۰ درصد از دام مورد نیاز استان اصفهان از طریق واردات برخی استان‌های کشور مانند کردستان، لرستان و تبریز تامین می‌شود و در حال حاضر این میزان واردات دام در مقایسه با ۳ روز گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بازار گوشت قرمز استان اصفهان تاکید کرد: کاهش شدید دام در استان باعث شده تا فروشندگانی که تا چند روز قبل گوشت قرمز را به نرخ ۳۱ هزار تومان خریداری می کردند حالا باید در ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز آن را به قیمت ۴۵ هزار تومان بخرند و روانه بازار کنند.

پور باطنی ادامه داد: اگر شرایط به همین روال باشد قیمت گوشت قرمز طی یک ماه آینده به ۱۱۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

او یادآور شد: واردات دام به استان اصفهان از ۳ روز گذشته متوقف شده و شاهد هیچ گونه تبادلاتی در این زمینه نبوده ایم. بررسی و مشخص شدن علت کاهش دام از طرف استان اصفهان ممکن پذیر نیست و باید از طرف استان‌های واردکننده این مسئله پیگیری شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان گفت: هم اکنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم در بازار گوشت قرمز استان اصفهان طی ۲ ماه گذشته هستیم و همین مسئله باعث شده تا درآمد زایی برخی واحد‌های صنفی این حوزه به صفر برسد.

پور باطنی گفت:احتمال دارد کاهش شدید دام و واردات آن به استان اصفهان خبر از جولان دوباره و ورود دلالان به بازار گوشت قرمز استان اصفهان داشته باشد.

او تاکید کرد: در حال حاضر صادرات گوشت قرمز به کشور‌های خارجی ممنوع است، اما باز شدن پای دلالان به این بازار می‌تواند با افزایش قاچاق دام به کشور‌های مختلف گوشت قرمز را دچار کمبود در بازار آن هم در ماه‌های مختلفی از سال کند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان ادامه داد: کمبود گوشت قرمز در بازار می‌تواند به طبع نوسانات شدید قیمت هارا در این حوزه به وجود بیاورد و این بازار را به سرنوشت بازار‌های تورمی زیادی مانند بازار خودرو و مسکن دچار کند.

پور باطنی در باره ایجاد راه حل‌هایی برای مقابله با بحران کمبود دام و کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار استان اصفهان اضافه کرد: نوسانات نرخ الایش گوسفند می‌تواند برکاهش و افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار تاثیر مهمی بگذارد به همین خاطر می‌توان با افزایش نرخ آلایش گوسفند بهای قیمت خود گوشت قرمز را در بازار کاهش داد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.