برگزاری نشست کمیته فنی استقرار طرح ملی باغ در ۸ استان کم‌برخوردار

نشست کمیته فنی استقرار طرح ملی باغ (برنامه امنیت غذایی استان‌ها) در ۸ استان کم‌برخوردار، بر اساس دستورالعمل همکاری بین‌بخشی و مشارکت مردم، برگزار شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کمیته فنی استقرار طرح ملی باغ (برنامه امنیت غذایی استان‌ها) در ۸ استان کم‌برخوردار با موضوع آموزش اصول مدیریت تغذیه خانواده، ارائه خدمات حمایت اجتماعی با هدف خوداتکایی خانوار و ایجاد مداخلات اقدام جامعه بر اساس دستورالعمل همکاری بین‌بخشی و مشارکت مردم، برگزار شد.

این طرح ضمن تاکید بر فعالیت‌های توسعه‌ای در این ۸ استان (بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، کرمان و خراسان جنوبی) در زمینه مقابله با ناامنی غذایی، باعث توانمندسازی و خوداتکایی خانواده‌ها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برای اجرای این طرح، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر اجرای هر سه مداخله بر عهده کمیته‌ای سه نفره در هر شهرستان است که شامل؛ مرکز بهداشت شهرستان (سرشماری و آموزش خانوارها)، اداره بهزیستی شهرستان (ارائه خدمات حمایت اجتماعی به خانوارها) و فرماندار (تقویت همکاری بین‌بخشی و مشارکت مردم) می‌باشد.

گفتنی است، نشست کمیته فنی استقرار طرح ملی باغ (برنامه امنیت غذایی استان‌ها) در ۸ استان کم‌برخوردار با حضور رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گروه سیاست حکمرانی برای سلامت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، دفتر بهبود تغذیه جامعه و نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی برگزار شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.