پرداخت تسهیلات حمایتی به مشاغل فاقد بیمه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد گفت: صاحبان مشاغل فاقد بیمه هم می‌توانند وام کرونا بگیرند.

بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: آن دسته از مشاغل آسیب دیده کرونا که تاکنون برای بیمه کردن مشاغل خود ثبت نام نکرده اند؛ می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اعلام اینکه این مشاغل از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه؛ می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند، اظهار کرد: واحد‌های تولیدی و صنفی آسیب دیده از شیوع کرونا هرچه زودتر برای ثبت نام دریافت تسهیلات اقدام کنند.

چه تسهیلاتی برای مشاغل آسیب دیده کرونا ارائه می‌شود؟

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد  بیان کرد: مشاغلی که به دستور دولت بسته شده باشند، به ازای هر نفر شاغل، ۱۶میلیون تسهیلات می‌گیرند و آن دسته از مشاغلی که به دستور دولت بسته نشده باشند، اما در ایام کرونا به کسب و کارشان آسیب رسیده به ازای هر نفر شاغل، ۱۲میلیون تسهیلات می‌گیرند.

او افزود: کسانی که راننده مسافری خویش فرما هستند می‌توانند ۶ میلیون تسهیلات بگیرند.

دانشمند اضافه کرد: کسانی که وام زیر ۱۶میلیون می‌خواهند وام بگیرند فقط برای ضمانت سفته و چک لازم دارند.


بیشتر بخوانید

ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر شاغل در مهاباد


این مقام مسئول در شهرستان مهاباد تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴ هزار نفر مشاغل آسیب دیده برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

طبق اطلاعیه معاونت اشتغال وزارت کار به تازگی از ثبت‌نام مشاغل و کسب‌و کار‌های فاقد بیمه از هفته جاری و پرداخت تسهیلات به آن‌ها از هفته آینده خبر داده و اعلام کرده است که طی مذاکرت صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر شده لیست افرادی که هویت آن‌ها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند هرچه سریع‌تر ارائه شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.