از تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی تا فرآوری / وقتی فناوری های نوین به کمک می آیند

مدیرکل تعاون روستایی البرز گفت: یک شرکت کشت و صنعت در نظر آباد با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار از تولید تا فرآوری محصول کشاورزی را در خود جای داده است.

محسن موسوی، مدیرکل تعاون روستایی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت:  شرکت کشت و صنعت موید  نظرآباد با مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار زمین زراعی  و صنعتی محصولات کشاورزی، باغی، علوفه ای تولید می کند.

مدیرکل تعاون روستایی البرز افزود: همچنین این شرکت کشت و صنعت  توانسته است  در زمینه‌ ی تولید محصولات کشاورزی شامل غلات ۳۰۰ تن، محصولات علوفه‌ای ۶۰۰ تن، شیر روزانه ۲۵۰۰ لیتر، محصولات باغی ۵۰۰ تن، گوشت قرمز ماهانه ۵۰ تن و فرآورده‌های کشاورزی جهت تهیه خوراک دام ۵۲۰ تن به خودکفایی در تولید برسد.

موسوی گفت: یکی از مهمترین اصول توسعه کشاورزی پایدار و ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در زنجیره تولید اقتصادی محصولات کشاورزی است که در این میان ایجاد شرکت‌های کشت و صنعت جایگاه ویژه‌ای دارند.

او افزود: در این نوع از نظام بهره برداری ضمن یک پارچه شدن اراضی می‌توان به اهدافی از جمله تکمیل زنجیره تولید و ارزش، کاهش ضایعات، برنامه ریزی برای الگوی کشت، به کارگیری فناوری‌های نوین در عرصه کشاورزی، بهبود کیفیت محصولات از طریق مدیریت صنعتی مزرعه، برنامه ریزی برای تولید محصول سالم و ارگانیک نیز دست یافت.

مدیرکل تعاون روستایی البرز گفت:  این شرکت  کشت و صنعت  برای  ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

انتهای پیام / ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.