رئیس مرکز بهداشت استان ؛

چهار شهرستان استان همدان در وضعیت قرمزکرونایی قرار دارند

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: شهرستان های ملایر، نهاوند ، همدان و تویسرکان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند .

علائم‌ کووید ۱۹ در همه یکسان نیست منوچهر کرمی رئیس مرکز بهداشت استان همدان در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان   گفت: تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در استان همدان از ابتدای شیوع این بیماری   یک هزار ۹۱۳ نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه تعداد فوت شدگان براثر بیماری کووید ۱۹ در استان به ۱۸۹ نفر رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه ملایر، نهاوند ، همدان وتویسرکان در وضعیت قرمز هستند، شهرستان بهار در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند .

کرمی با تاکید بر اینکه استان همدان از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار جدی قرار دارد، افزود همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک ، شستشوی مرتب دست ها و خودداری از حضور در تجمع ها ، مهمانی های خانوادگی  و مراسم عروسی و عزا برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در مناطق مختلف استان ضروری است .

او با اشاره به اینکه هر چه تعداد مبتلایان بیشتر می‌شود علائم متفاوتی در بیماران ظاهر می‌شود و با ابعاد جدیدی از این ویروس مواجه می‌شویم، ابراز داشت: ورم مفصل، درد‌های عضلانی، سکته‌های قلبی، درگیری کلیه ، نشانه‌های پوستی و  برافروختگی چهره از علام جدید ابتلا به کرونا است که بیماران بر اثر آن به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با تأکید بر اینکه از دست زدن به چشم، بینی و دهان باید خودداری کرد، گفت: اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

انتهای پیام/م

برچسب ها: همدان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.