۱۶۶۰ روستای استان کرمانشاه دهیاری دارند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت : ۱۶۶۰ روستا از ۲۵۹۵ روستای استان کرمانشاه دارای دهیاری هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیرخسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه بااشاره به وجود ۲۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان، گفت : از این تعداد ۱۶۶۰ روستا با جمعیت ۳۰ خانوار به بالا دارای دهیاری و ۹۳۵ روستا هم فاقد دهیاری هستند.

او بابیان اینکه تمامی روستا‌های دارای دهیاری در استان طی سال‌های گذشته درجه بندی شده‌اند، گفت : این روستا‌ها براساس شاخص‌هایی همچون وسعت، جمعیت، درآمد، قابلیت گردشگری و مرکز دهستان بودن در شش درجه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان افزود: آخرین بروزرسانی درجه بندی روستا‌های استان طی هفته گذشته انجام شده که در آن حدود ۲۰ روستای استان که دارای دهیاری‌های بزرگ هستند، در درجه ششم قرار گرفته‌اند.

او از برنامه ریزی برای ارتقاء این دهیاری‌ها خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، مقرر شده تا سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به روستا‌های درجه ششم و پنجم چارت سازمانی ابلاغ کند تا تمرکز خدمات اداری، مالی، فنی، ایمنی و آتش نشانی و خدمات رفت و روب را در آن‌ها داشته باشیم.

خسروانی گفت: همچنین براساس قولی که رئیس جمهور سال گذشته به دهیاران سراسر کشور دادند، برنامه امنیت شغلی دهیاران را با استخدام آن‌ها در دستور کار داریم و این موضوع در حال رسیدگی است.

او درخصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری‌های استان گفت: طی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۶۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات ملی به روستا‌های استان اختصاص پیدا کرد که ۶۰ درصد این اعتبارات صرف اجرای پروژه‌های عمرانی و ۴۰ درصد آن صرف هزینه‌های جاری دهیاری‌ها شد.

این مسئول از اقداماتی که برای ماندگاری جمعیت در روستا‌های استان طی چندسال اخیر انجام شده گفت و افزود: سال ۱۳۹۶ دولت با موافقت مقام معظم رهبری حدود یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی برداشت کرد که این ابتکار به ماندگاری بیشتر جمعیت در روستا‌های کشور کمک کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استان ادامه داد: از این محل ۵۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و در کنار آن از محل اعتبارات زلزله نیز ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر برای اشتغال روستا‌های استان اعتبار گرفتیم که با این منابع تسهیلات چهار و شش درصدی برای ایجاد اشتعال در روستا‌ها پرداخت کردیم.

او افزود: ارائه این تسهیلات توانست کمک خوبی در ایجاد اشتعال پایدار در روستا‌های استان بدنبال داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار