آغاز برداشت محصول عدس از اراضی دیم استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت محصول عدس از سطح ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان خبر داد.

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: به رغم حادث شدن تنش‌های رطوبی و عدم بارندگی بموقع در اوایل بهار امسال به لحاظ رعایت اصول به زراعی و خاک ورزی حفاظتی با متوسط عملکرد ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار میزان تولید عدس در استان در حدود یک هزار و ۲۸۲ تن خواهد بود.
 
عیدی تصریح کرد: همه ساله برداشت این محصول از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و بیشتر رقم عدس بومی در مزارع دیم استان مورد استفاده زارعین قرار می‌گیرد.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  ادامه داد: سال گذشته ۳۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت این محصول رفته بود و عمدتا در شهرستان‌های قره ضیا الدین، پلدشت، شوط، مهاباد و بوکان این محصول کشت می‌شود.

عیدی با بیان اینکه محصول حبوبات علاوه بر اشتغال زایی و اقتصادی بودن سبب پایداری در تولید سایر محصولات بویژه گندم می‌شود، بیان کرد: گسترش کشت حبوبات به لحاظ توانایی آن‌ها در تثبیت ازت خاک مناسب‌ترین و بهترین روش تناوب زراعی با غلات است.
 
انتهای پیام/ن م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.