آزمایش سامانه پاتریوت در الخضراء بغداد از سوی آمریکا

نیرو‌های آمریکایی سامانه موشکی پاتریوت را که در سفارت این کشور در منطقه الخضراء در بغداد نصب شده است آزمایش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، منابع آگاه از شنیده شدن صدای چندین انفجار در عصر امروز در بغداد خبر داده و اعلام کردند نیرو‌های آمریکایی در سفارت این کشور در منطقه الخضراء بغداد در حال انجام عملیات آزمایش کارایی سامانه موشکی پاتریوت و آموزش آن که در سفارت آمریکا نصب شده است، بودند.

به گفته این منابع عملیات آموزش، شامل شلیک آتش و انفجار بمب‌های صوتی به منظور سنجش آژیر‌های خطر بود و همچنین یک فروند پهپاد آمریکایی هم منطقه خضراء را هدف گرفت تا میزان کارایی سامانه پارتریوت آزمایش شود.

شبکه تلویزیونی الاتجاه نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد شنیده شدن صدای چندین انفجار عصر امروز در بغداد که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان این شهر شد، ناشی از آزمایش یک سامانه نظامی (احتمالا سامانه پاتریوت) از سوی نیرو‌های آمریکایی در منطقه سبز بغداد بوده است.

به گفته این منبع امنیتی، این اقدام نظامیان آمریکایی منازل و اموال شهروندان در منطقه رحمانیه الجعفر و نزدیک بیمارستان الکرامه در منطقه کرخ بغداد دچار ضرر و زیان شده است.


بیشتر بخوانید


خبرگزاری موازین نیوز به نقل از منابع خود نوشت که عملیات تمرینی نیرو‌های آمریکایی در منطقه الخضراء از قبل به اطلاع ساکنان این منطقه رسیده و شرکت مسئول حفاظت از سفارتخانه با نیرو‌های عراقی در این زمینه هماهنگی کرده بود.

آمریکا سامانه‌های پاتریوت را در منطقه الخضراء و پایگاه‌های خود در عراق برای مقابله با حملات موشکی و خمپاره‌ای مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
و این یعنی آمریکای تروریست قصد بیرون رفتن از عراق و منطقه رو نداره.البته به همت نیروهای مقاومت با تی پا میندازیمش بط۳رون
آخرین اخبار