ثبت بیش از ۴۳ هزار مورد ابتلا به کرونا همزمان با جشن روز ملی آمریکا

داده‌های رسمی دانشگاه جانز هاپکینز از ثبت بیش از ۴۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا همزمان با جشن روز ملی آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ان بی سی، شمار مبتلایان ویروس کرونا طی یک شبانه روز گذشته و همزمان با جشن روز استقلال آمریکا از ۴۳ هزار نفر فراتر رفت.

بر اساس آمار‌های رسمی دانشگاه جانز هاپکینز، مجموع افرادی که طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند به ۴۳ هزار و ۷۴۲ نفر افزایش یافته و در حال حاضر ۲ میلیون ۸۳۶ هزار و ۷۶۴ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا هستند. این در حالی است که ۳۵ میلیون آمریکایی تا کنون تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند.

همچنین با جان باختن ۲۵۲ نفر بر اثر این بیماری، مجموع جان باختگان کرونا در آمریکا به ۱۲۹ هزار و ۶۵۷ نفر رسید. داده‌ها نشان می‌دهد ۸۹۴ هزار و ۳۲۵ تن نیز بهبود یافته اند.

به گفته مقامات بهداشت و درمان آمریکا علت جهش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور برگزاری همایش ها، مراسم‌های ملی و همچنین اعتراضات است. شب گذشته مراسم ملی روز استقلال آمریکا در این کشور برگزار شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که ۹۹ درصد عفونت‌های ناشی از کووید-۱۹ در میان مردم این کشور «بی ضرر» است و آسیب جدی به مردم نمی‌رساند.

او در مراسم جشن روز ملی آمریکا که شب گذشته برگزار شد با اشاره به اینکه جهش تعداد مبتلایان در کشور ناشی از گسترش ظرفیت‌های آزمایش بوده است، گفت: ما نزدیک به ۴۰ میلیون نفر را آزمایش کرده ایم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد آمریکا آموخته است چگونه شعله کرونا را خاموش کند. ترامپ اعلام کرد که احتمالاً تا پیش از پایان سال «راه حل درمانی یا واکسن» وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار