ارجاع دو هزار و ۷۷۰ پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی

پارسال، دو هزار و ۷۷۰ پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری ارجاع گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طی چند سال اخیر روند طلاق در کشور رو به افزایش رفته است و به یک بحران برای بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است، بحرانی که رهبر معظم انقلاب چندسالی است که نسبت به آن به مسئولان فرهنگی کشور هشدار می‌دهند و با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به موضوع پیشگیری از طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.

او افزود: بند ۱۳ سیاست‌های ابلاغی خانواده از سوی مقام معظم رهبری به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب‌های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق تاکید شده است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: در سال ۹۸ دو هزار و ۷۷۰ پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع گردید که علاوه بر مشاوره‌های خانوادگی، حقوقی و مددکاری از سوی مشاوران مراکز بهزیستی، برای هر زوجین حداقل سه جلسه مشترک مشاوره در نظر گرفته شد.

او ادامه داد: از این تعداد پرونده ارجاعی، اعتیاد بیشترین مراجعه کننده برای درخواست طلاق را داشته است و بعد از آن عدم مسئولیت پذیری، بیکاری، دخالت اطرافیان و عدم تسلط بر تکنیک‌های زندگی از مهم‌ترین علت‌های درخواست طلاق بود.

محمدی با اشاره به وظیفه سازمان بهزیستی در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق گفت: با انجام مشاوره و خدمات روانشناختی در سال ۹۸، خوشبختانه ۴۰ درصد پرونده‌ای ارجاعی برای مشاوره طلاق به سازش منجر شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.