مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان خبر داد؛

ایجاد ۹ مجموعه اقامتی-پذیرایی و اقامتگاه بوم‌گردی در میامی

مهدی جمال گفت: ایجاد ۲ مجموعه اقامتی-پذیرایی و هفت اقامتگاه بوم‌گردی در میامی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  مهدی جمال مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان با تاکید بر اینکه حمایت از راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در دستور کار این اداره کل است، گفت: تاکنون هفت اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان ایجاد شده و پرونده هفت اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز در جریان است.

او با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان میامی اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: ۲ پروژه مجموعه اقامتی-پذیرایی واقع در مجتمع خدمات رفاهی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اتمام است.

جمال بیان کرد: هتل سه ستاره میامی که در دهه فجر ۹۸ کلنگ زنی شد، دارای پیشرفت فیزیکی پنج درصدی است و در حال حاضر تشکیل و تکمیل پرونده سرمایه‌گذار برای برخورداری از منابع صندوق توسعه ملی در دست اقدام است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن میامی در زمره ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان توجه ویژه‌ای به توسعه گردشگری در این شهرستان دارد.

او ابراز داشت: کار‌های زیرساختی و توانمندسازی جوامع محلی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل است و شهر وقتی پویا می‌شود که گردشگری توسعه یافته باشد.

جمال بیان داشت: توسعه گردشگری شهرستان میامی نیاز به همراهی و هم افزایی تمامی دستگاه‌ها دارد تا زمینه حضور و جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار برای رونق گردشگری فراهم شود.

فرماندار شهرستان میامی نیز گفت: «با توجه به وضعیت منطقه‌ای میامی، در این شهرستان کشاورزی و دامپروری بیشترین اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.»

احمد ملایری با اشاره به اینکه اماکن و بنا‌های تاریخی بسیاری همچون کاروانسرای میان‌دشت در شهرستان میامی وجود دارد که در ایران کم‌نظیر است، افزود: «یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های میامی صنعت گردشگری است.»

او در پایان تاکید کرد: «توجه بیشتر به صنعت گردشگری، زمینه ساز توسعه شهرستان میامی است.»

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار