ابراز نگرانی انگلیس درباره حضور نیرو‌های خارجی در لیبی

سفارت انگلیس در طرابلس در ژستی عوام‌فریبانه از حضور نیرو‌های خارجی در لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، سفارت انگلیس در طرابلس روز گذشته اعلام کرد گزارش‌ها از دخالت قدرت‌های خارجی در تاسیسات نفتی لیبی نگران کننده است.

سفارت انگلیس در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد اعلام کرد که وقفه و مداخله در تاسیسات نفتی لیبی از ماه ژانویه تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار زیان به دنبال داشته و به زیرساخت‌های بخش نفت آسیب رسانده است.

در این بیانیه آمده است نظامی سازی بخش انرژی لیبی ناپذیرفتنی است و ممکن است منجر به آسیب‌های بیشتر شود. گزارش‌های دخالت نیرو‌های خارجی در میدان شراره نگران کننده است و مسئله انرژی نباید به عنوان معامله سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد.

سفارت انگلیس در بیانیه خود نوشت: شرکت ملی نفت لیبی تنها ارگان مجاز مسئول استخراج، پردازش، توزیع و صادرات نفت این کشور است. در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته شده است که به میز مذاکره بازگردند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، بحران سیاسی و تلاش برای رسیدن به قدرت در این کشور همچنان نیز ادامه دارد. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تحت ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، خلیفه حفتر به دنبال اشغال طرابلس و به قدرت رسیدن در این کشور است.

سازمان ملل از همه کشور‌ها خواسته تا ضمن احترام به تحریم‌های تسلیحاتی لیبی، آتش درگیری‌های نظامی در این کشور را شعله‌ور نکنند.

دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر و تحت حمایت‌های گسترده آنکارا، توانست تا بخش‌های زیادی از حاشیه طرابلس و سواحل غربی لیبی را از سیطره نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر خارج کند. کشور‌های زیادی از جمله ترکیه، روسیه، امارات، فرانسه، مصر به دلیل منافع زیادی که در لیبی دارند از یکی از طرف‌های درگیر در جنگ داخلی این کشور حمایت می‌کنند. انگلیس نیز علی رغم آنکه خود یک کشور خارجی در لیبی محسوب می‌شود، با ژست خودی بودن سعی در کنار راندن سایر کشور‌ها و بهره مندی بیشتر از منابع بی حد و حصر نفتی این کشور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار