اردبیل جزو ۵ استان برتر کشور در قابلیت‌های گردشگری است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این استان به لحاظ داشتن قابلیت‌های طبیعی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری جزو پنج استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل در مراسم افتتاح ادونچر پارک بزرگترین پارک سه طبقه کشور در شهر هیر اردبیل گفت:  دولت برای ایجاد هرگونه زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز استان و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در بحث گردشگری اعلام آمادگی می‌کند.

او بیان کرد: زمینه لازم برای رونق صنعت گردشگری این استان فراهم شده و تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف به عهده اداره‌کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری است.

فرشی گردشگری مجازی و الکترونیکی را از اولویت‌های مهم در راستای ایجاد رونق در صنعت گردشگری استان دانست و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم در کنار معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در فضای مجازی بستر ایجاد اشتغال در این حوزه را نیز فراهم آوریم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در بخش گردشگری استان وجود دارد باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای شناساندن این ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی بهره‌برداری کرد.

او با بیان اینکه مجموعه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر از پروژه‌های موفق استان اردبیل به شمار می‌رود، گفت: پل معلق هیر در فازهای مختلف طراحی شده که یکی از آن‌ها گردشگری کودک است و دولت برای تامین زیر ساخت های  آن ۱۵میلیارد ریال هرینه کرده است.

فرشی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مجموعه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر عنوان کرد: این مجموعه گردشگری شامل پل معلق شیشه‌ای، بازی‌های هیجانی بزرگسالان و کودکان از جمله شهربازی کودک با بخش‌های زیپ‌لاین، بکجامپ، صخره‌نوردی، ترامپولین و استخر کودکان است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: برای توسعه سرگرمی کودکان در این نوع مجموعه‌های گردشگری،  شاهد بهره‌برداری بخشی از شهر بازی پل معلق شیشه‌ای هیر هستیم.

او گفت: با توجه به نقش کودکان در انتخاب مقصد، راه‌اندازی شهربازی برای کودکان در این مجموعه بر ماندگاری مسافر تاثیرگذار خواهد بود.

حسین عباسی‌نیا مدیرعامل پل معلق شیشه‌ای هیر نیز گفت: گردشگران این مجموعه گردشگری هم به علت نبود راه دسترسی مناسب در مضیقه هستند و بنابراین لازم است دولت راه و دیگر زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از تعطیلی پل را تامین کند.

او افزود: پل معلق و قوسی‌شکل شیشه‌ای هیر از خردادماه پذیرای مسافران و گردشگران شده و حضور و استقبال گردشگران هم بی‌نظیر بوده اما برای تامین اعتبار احداث راه  و دیگر زیرساخت‌های آن اقدام مناسبی نشده است.

مدیرعامل پل معلق شیشه‌ای هیر گفت:  این مجموعه شامل ۲ بخش برای تفریح سالم کودکان و بزرگسالان است که در روزهای آینده پارکینگ، استخر، فواره موزیکال، زیپ‌لاین، بک‌جام، ترامپولین و صخره‌نوردی ویژه کودکان آماده می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار