یمن: درخواست برگزاری نشست شورای امنیت برای نفتکش صافر «سیاسی» است

وزیر دولت نجات ملی یمن اقدام انگلیس در شورای امنیت و درخواست برای تشکیل جلسه درباره نفتکش «صافر» را اقدامی سیاسی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد الزبیری، وزیر شیلات دولت نجات ملی یمن اقدام انگلیس در شورای امنیت و درخواست برای بررسی وضع نفتکش «صفار» را سیاسی توصیف و تاکید کرد که این کشور و شورا به خطری که محیط زیست دریای یمن را تهدید می‌کند، بی توجه هستند.

وی گفت: مسئله نفتکش صافر برای اولین بار پس از ۵ سال مطرح می‌شود. زمانی که یمن ابتکار عمل‌های پیاپی در این خصوص مطرح می‌کرد بدون اینکه کسی صدای ما بشنود، انگلیس و شورای امنیت کجا بودند؟

الزبیری افزود: شورای عالی سیاسی یمن پیشنهاد داد بنزین این نفتکش به فروش برسد و به صورت عادلانه میان عدن و صنعاء تقسیم شود.

وی گفت: دولت مستعفی با این درخواست تلاش دارد انصارالله را وادار کند تا به تیم فنی وابسته به سازمان ملل اجازه دهد بدون هیچ گونه قید و شرطی وارد این نفتکش شوند.

وزیر شیلات یمن هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشور‌های موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صد‌ها هزار خانواده که حرفه آن‌ها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

گفته شده حدود ۱۲۱ جزیره و ۶۵۰ نوع ماهی در این محدوده دریایی وجود دارد و انفجار این نفتکش باعث از بین رفتن تمامی آن‌ها می‌شود.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از مدت‌ها قبل ضمن محکوم کردن ممانعت از فروش نفت از سوی متجاوزان اعلام کرده بود که مسئولیت هر گونه نشتی انبار نفتی شناور شرکت «صافر» برعهده سازمان ملل و کشور‌های متجاوز است.

نفتکش «صافر» که از سال ۲۰۱۶ در بندر «رأس العین» الحدیده یمن از سوی عربستان متوقف و محاصره شده است با اهمال کاری ریاض و همپیمانانش و حفاظت نکردن و بازسازی نکردن به شدت آسیب دیده است و اگر این نفتکش حامل بیش از یک میلیون نفت خام تعمیر نشود انهدام آن همچون بمبی برای محیط زیست است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار