افزایش ۴۱ درصدی تشکیل پرونده‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان زنجان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:در سال گذشته تعداد پرونده‌های تشکیل شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان زنجان از رشد ۴۱ درصدی برخوردار بوده است.

فغفوری رییس سازمان صمت زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مهندس ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  افزود: در سال گذشته ۸ هزار و ۳۶۶ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک بین ارگان‌ها، گشت بهداشت و گشت بازرسان حوزه قاچاق سازمان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت.

او تصریح کرد: از این تعداد ۲۶۷ مورد منجر به تشکیل پرونده شد که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ از رشد ۴۱ درصدی برخوردار بوده است.

فغفوری با اشاره به افزایش ۴۷۳ درصدی ارزش ریالی کشفیات یادآور شد: ارزش ریالی این کشفیات بالغ بر ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

این مقام مسئول در خصوص عمده کشفیات در بخش‌های مختلف اظهار داشت: در حوزه دخانیات ۱۴۶ مورد به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد که این میزان در سال ۹۷، ۹۷ مورد به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال بود که از رشد ۱۳۷ درصدی برخوردار بود.

او افزود: یکی دیگر از کشفیات صورت گرفته در استان که از رشد بالایی برخوردار بود حوزه آرایشی، بهداشتی و خوراکی بود به طوری که ۹۲ مورد کشف به ارزش ۲۲۴ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: در حوزه کشفیات چای ۱۱ مورد به ارزش ۱۳۱ میلیون ریال بوده و نیز در بخش کشاورزی ۱۲ مورد کشف به ارزش ۱ میلیارد ریال صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.