فراهانی مطرح کرد؛

پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان منطقه ۲

عضو شورای شهر تهران از اقدام شهرداری منطقه ۲ در پاسخ به دغدغه‌های شهروندان برای اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه جهت پلاک کوبی درختان تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه‌ای که به امضای ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناس از اهالی سعادت آباد رسیده بود، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان‌های آتی ساز در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفتم، این عزیزان از روندی که طی یک دهه بر این باغ رفته بود خبر داده بودند.

او افزود: البته گزارش آنچه در یک دهه گذشته بر این باغ رفته بود در روز دوشنبه ۲ تیر ماه ۱۳۹۹ در روزنامه شرق منعکس و منتشر شده بود، بر همین اساس و با توجه به نامه شماره ۱۹۹۲ مورخ ۱۳۹۲/۹/۹ معاون مدیرکل و سرپرست محیط زیست تهران این روند را مورد تأیید قرار داده بود.

فراهانی تصریح کرد: بر اساس قانون نسبت به ایراد تذکر «لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲» به شهرداری تهران اقدام کردم.

فراهانی افزود: بر اساس اطلاعات تکمیلی، خوشبختانه از سال ۱۳۹۶ تا کنون شهرداری منطقه ۲ در صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت اقداماتی را اجرایی کرده است.

او با اشاره به این اقدامات گفت: دریافت عوارض و احقاق حق شهرداری و تأمین سرانه که منجر به کاشت ۳۷۱۶ اصله درخت با بن بالا و تاج مناسب که نهایتا منجر به صدور رأی کمیسیون ماده ۷ باغات در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ که بر اساس آن مجتمع باغ بهشت متعهد به پرداخت ۴۷۵ میلیارد ریال و کاشت ۱۲۳۴۰ اصله درخت با بن ۱۵ سانتیمتر در داخل ملک شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از درختان باقی مانده داخل محوطه برابر با ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز نسبت به مبادله تفاهم نامه میان منطقه ۲ و مجتمع باغ بهشت برای پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان در تاریخ ۷ تیرماه اقدام شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس از اقدامات انجام گرفته توسط جناب آقای مهندس کشت پور شهردار منطقه ۲ در صیانت از درختان و تلاش برای ادای حق بشر تشکر خود را اعلام می‌کنم.

فراهانی گفت: فاصله کم زمانی میان اقدام شهرداری منطقه ۲ پس از نامه شهروندان مطالبه گر و انتشار گزارش در روزنامه شرق به منظور پاسخ به دغدغه‌های شهروندان در اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه برای پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان الگویی است، در توجه به مطالبات مردمی و پاسخگویی به آن که می‌تواند مورد توجه دیگر واحد‌های شهرداری تهران در اقدام به نفع مردم قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۱۰:۰۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
کجای دنیا میان یه تیکه پلاک آهنی رو با دو تا میخ میکوبن به تنه درخت؟ این خودش آسیب زدن به درخت نیست؟
تو شهر ما که این کار رو کردن!
آخرین اخبار