۱۱ معدن غیر فعال به چرخه تولید بازگشتند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: ۱۱ معدن غیرفعال استان با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون فعال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محسن دارابی  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: ۱۱ معدن غیرفعال استان با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون فعال شده است.

محسن دارابی  افزود: این معادن شامل مرمریت، فلدسپات، سنگ لاشه، سیلیس و بیتومین است که استخراج سالانه آن‌ها ۳۵۰ هزار تن برآورد می‌شود این معادن که در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، سنقروکلیایی، هرسین، پاوه، صحنه و گیلانغرب قرار دارد، برای ۶۴ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کردند.

رییس سازمان صمت کرمانشاه گفت: امسال برای فعال سازی ۲۰ معدن در سطح استان برنامه ریزی کرده ایم که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن محقق شده است.

دارابی،گفت: ۱۴۴ واحد صنعتی و معدنی استان با سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال امسال احیا می‌شود برای احیا و تقویت این واحد‌ها ۶ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاران هزینه می‌کنند و بیش از هزار و ۵۷۹ میلیارد تسهیلات ریالی و ۱۶۰ میلیون یورو پرداخت و تامین می‌شود.

رییس سازمان صمت کرمانشاه عنوان کرد: با این حجم از سرمایه گذاری در مجموع برای سه هزار و ۱۷۹ نفر اشتغال جدید ایجاد و شغل ۶ هزار و ۲۴۲ نفر تثبیت می‌شود.

به گفته دارابی، با احیا این واحد‌ها ۳.۷ میلیون تن ظرفیت تولید استان تثبیت و ۱۰ میلیون تن دیگر به این ظرفیت افزوده می‌شود.

او گفت: سال گذشته ۱۱۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که از هزار و ۳۸۵ مصوبه بیش از ۷۹ درصد آن عملیاتی شده است.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار