ژنرال صهیونیست: اسرائیل باید آماده اقدام متقابل تهران در خصوص حادثه نطنز باشد

ژنرال سابق رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم در خصوص واکنش ایران به حادثه آتش سوزی در سایت هسته‌ای نطنز هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل تودی، عاموس یادلین، ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل باید آماده اقدام متقابل ایران در خصوص حادثه در سایت هسته‌ای نطنز باشد.

عاموس یادلین اعلام کرد آیا ایرانی‌ها آن را یک حادثه می‌دانند یا لحن خود را تغییر می‌دهند و به عاملان آن اشاره می‌کنند. این مسئله تاثیر زیادی بر واکنش تهران در مقابل حادثه نطنز خواهد داشت.

رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفت اگر اسرائیل از سوی ایران متهم شود، باید از نظر عملیاتی برای واکنش احتمالی ایرانی آماده بود. یادلین واکنش تهران به حادثه نطنز را حمله سایبری یا موشکی از طریق سوریه و یا در کشور‌های دیگر پیش بینی کرد.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در اظهاراتی در واکنش به حادثه هفته گذشته در سایت هسته‌ای نطنز مدعی شد اسرائیل اقداماتی را برای متوقف کردن تهدیدات هسته‌ای ایران اتخاذ می‌کند؛ اما بهتر است اقدامات این رژیم علیه ایران ناگفته بماند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در یک مصاحبه رادیویی تلاش کرد درباره آتش سوزی اخیر در تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز واکنشی نشان ندهد و از پاسخ دادن به سوالی در این خصوص طفره رفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل در یک سری از انفجار‌های اخیر در سایت و نیروگاه‌های هسته‌ای ایران دخالت داشته است یا خیر گفت «نمی‌توانم این را (دست داشتن اسرائیل را) در این حادثه و یا حوادث دیگر تایید و یا رد کنم.»

دو روز پیش، کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز گفت: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است.

او با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز که از اولین ساعات وقوع این رخداد انجام شد، خاطرنشان کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با واکاوی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده بررسی و علت اصلی حادثه مشخص شده است.

خسروی افزود: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

او با اشاره به محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در دست احداث در مجتمع هسته‌ای نطنز گفت: در محل وقوع حادثه هیچ‌گونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملاً منتفی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۰:۱۵ ۱۷ تير ۱۳۹۹
دلشون سیلی موشکی میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نمیشه تایید یا رد کرد ولی f35 با توجه به حجم مخزن داخلی حدود 2200 کیلومتر بدون سوخت گیری برد داره و غیر قابل رهگیری ترین
جنگنده شناخته شده است و قابلیت حمل موشک های کروز با برد بین
400, تا هزار کیلومتره و می‌تونه تو یک نوبت با توجه به کروز مورد استفاده اون ها باشه البته باز این نظریه ضعیفه چون تصاویر از نور موشک های کروز یا سایر در نطنز ذکر نشده بالاخره مردم هم در مجاورت اون مکان حضور دارند و پدافند قوی اطراف نطنزه و صدای تیراندازی هم
باید شنیده میشد احتمال این که خرابکاری یک سری جاسوس و نفوذی باشه بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خداوند را شاکریم که دشمنان ما را از احمقهای درجه یک قرارداد.هم بنیامین نتانیاهو...هم عاموس یادلین..... هم رئیس اداره اطلاعات سابق اسرائیل....هم گابی اشکنازی و هم بنی گانتس همه با هم بدانید و از خداوند بخواهید که اثبات نشود خرابکاری توسط اسرائیل صهیونیستی بوده وگرنه محور مقاومت چنان پاسخی دندان شکن به سایت هسته ای و زرادخانه دیمونای شما با موشک های نقطه زن خواهد داد که به عصر حجر برگردید و تنها راه فرارتان شنا کردن در دریا باشد...... نگذارید تعجیل در نابودی اسرائیل صهیونیستی یعنی 25 سالی را که محورمقاومت برایتان در نظر گرفته با ثانیه های معکوس اجرائی شود فقط و فقط دعا و استغاثه کنید که مدارک بدست آمده علیه شما نباشد وگرنه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
دارن مردم رو بازی میدن . میخوان خودشون رو قدرتمند نشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
پاسخ محکم باید داده بشه
آخرین اخبار