مهدوی خبرداد؛

استقرار ۳۲ شعبه ویژه صلح و سازش در معیت اتحادیه‌ها

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران گفت: ۳۲ شعبه ویژه صلح و سازش در معیت دادسرا‌های شهر تهران، اتحادیه‌ها و همچنین شهرک‌های صنعتی مستقر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح شعب صلح و سازش شورای حل اختلاف استان تهران در شهرک‌های صنعتی صبح امروز ۱۵ تیر ماه با حضور عمرانی معاون دادستان کل کشور، مهدوی معاون قضایی دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران و همچنین حسن زاده معاون دادگستری استان تهران برگزار شد.

در این مراسم مهدوی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران اظهار کرد: چندین سال است که شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عناوین رونق تولید و جهش تولید نامگذاری شده که به نوعی حکمت است و باید جهش در مسائل اقتصادی داشته باشیم.

مهدوی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز شورا‌های حل اختلاف با وزارت صنعت تفاهم نامه‌ای منعقد کرد، گفت: صلاحیت مهم شورا‌ها، صلح و سازش است و در همین راستا با برنامه ریزی‌های بعمل آمده و در سال جهش تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی ما را مکلف کرده است که شعب ویژه صلح و سازش را گسترش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر ۳۲ شعبه ویژه صلح و سازش در معیت دادسرا‌های شهر تهران، اتحادیه‌ها و همچنین شهرک‌های صنعتی مستقر شده است.

معاون قضایی دادگستری استان تهران ثمره این کار را صلح و سازش ۴۸ درصدی پرونده‌ها در شعب صلح و سازش عنوان کرد.

وی اظهار کرد: برای کمک به تولید و ارتقای سرمایه گذاری باید مسائل به صورت کدخدامنشی حل و فصل شود. وی اظهار امیدواری کرد که این کار به نحو احسن اجرا شود.

در ادامه حسن زاده معاون قضایی دادگستری استان تهران نیز عنوان کرد: شما امروز به خانواده بزرگ دستگاه قضایی استان تهران ملحق می‌شوید. دستگاه قضایی زمانی وارد می‌شود که تولیدکننده وارد کار شده باشد و ما مانع جهش را بر می‌داریم.

وی گفت: امروزه دنیا به طرف داوری، میانجگری و صلح و سازش رفته است و نتیجه عملی که با صلح و سازش به پایان می‌رسد شیرین‌تر از یک حکم قضایی است.

وی افزود: میانجی باید آورده‌ای از آبرو، حیثیت، مهارت و شجاعت داشته باشد.

معاون قضایی دادگستری استان تهران گفت: با افتتاح شعب صلح و سازش شهید سردار سلیمانی در تهران؛ چندین پرونده قتل عمد، با رضایت مختومه شده است.

وی افتتاح شعب صلح و سازش را در شهرک‌های صنعتی قدم مبارکی در راستای جهش تولید دانست.

وی به کسانی که ابلاغ شعب ویژه صلح و سازش در شهرک‌های صنعتی را دریافت کردند؛ توصیه کرد: بحث حل اختلاف و رفع خصومت را بر مبنای عدالت پایه کارتان قرار دهید.

همچنین عمرانی دبیر ستاد جهش تولید قوه قضاییه نیز عنوان کرد: ما مکلف شده ایم در کنار تولیدکنندگان باشیم و موانع را برطرف کنیم.

این مقام قضایی اظهار کرد: بانکها، تامین اجتماعی و مالیات به نوعی مانع تولید هستند.

وی افزود: کسی که لباس صلح و سازش و حل اختلاف را بر تن می‌کنند حقیقتا باید شئون قضاوت را رعایت کنند که بخشی از این مسائل ظاهری و بخشی باطنی است، که بخش باطنی بسیار مهم است.

گفتنی است در پایان این مراسم ابلاغ اعضای شعب صلح و سازش شهرک‌های صنعتی به آنان اعطا شد..

در ادامه این مراسم از کارخانجات سنگ بری و تولید مواد ضدعفونی کننده مستقر در شهرک‌های صنعتی از سوی حاضرین بازدید بعمل آمد.

بیشتربخوانید

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار