۲۸۴ مددجوی دارای معلول صاحب خانه شدند

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه از تحویل ۲۸۴ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  زهره شریفی  معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح تأمین مسکن خانوار‌های دارای ۲ عضو معلول از مهم‌ترین و موفق‌ترین طرح‌های تأمین مسکن معلولان است، گفت: این طرح از سال ۹۴ با انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه بین بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان زمین مسکن شهری و انجمن خیرین مسکن ساز آغاز شد.

او بیان کرد: برای سرپرستان خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول که تا کنون فاقد هر گونه سرپناهی هستند، با همکاری دستگاه‌های طرف قرارداد ۴۱۹ سهمیه برای استان در نظر گرفته شد از این تعداد ۲۶۰ واحد شهری است که تاکنون ۱۳۷ واحد آن تکمیل و به جامعه هدف تحویل داده شده است.

شریفی ادامه داد: ۱۵۹ واحد روستایی است که از این تعداد خانوار روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان نیز ۱۴۷ خانوار مسکن خود را تحویل گرفته و مابقی نیز در دست اقدام است.

او افزود: تا پایان تیرماه سال جاری ۴۰ واحد دیگر در فاز اول افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ۴۰ واحد فاز دوم نیز در ابتدای سه ماهه سوم واگذار شود و سال گذشته توانستیم رتبه اول کشوری را در تأمین مسکن نیازمندان، معلولان و مددجویان کسب کنیم.

به گفته شریفی در حال حاضر ۲۵۰ خانوار شهری و روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان کرمانشاه پشت نوبت تأمین مسکن هستند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.