مدیر جهاد کشاورزی دامغان:

سطح زیر کشت زیره در دامغان افزایش یافت

سید محسن طباطبائیان گفت: سطح زیر کشت زیره در دامغان نسبت به سال گذشته با ۴.۵ برابر افزایش به ۷۰ هکتار رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: امسال زمینه توسعه گیاه دارویی زیره با نیاز آبی کم فراهم شده است به گونه‌ای که شاهد افزایش سطح زیر کشت در دامغان بودیم.

او افزود: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت کشت محصولات کم آب بر و ارزآور، برداشت زیره در سطح ۷۰ هکتار از زمین‌های شهرستان دامغان از اواخر خرداد آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است.

طباطبائیان به علت افزایش سطح زیر کشت زیره اشاره کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال، نظارت در زمان کاشت و داشت، تغذیه بهینه مزارع و ضدعفونی کردن بذر، عملکرد زیره در واحد سطح به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان اضافه کرد: بیش از ۷۰ تن زیره از زمین‌های زراعی دامغان برداشت شد و این در حالی است که این محصول ارزشمند در دامغان از لحاظ کیفی دارای ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد است.

او ادامه داد: در سال جاری از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و بلندمدت، ارائه دستور العمل‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی به کارشناسان و بهره برداران، در تلاشیم تا کشت این محصول را گسترش دهیم.

طباطبائیان افزود: با توجه به فصل رشد و شرایط گیاه که از محصولات کم آب است، قابلیت کشت و کار در مناطق مختلف شهرستان وجود دارد و تلاقی نداشتن کشت زیره با دیگر محصولات زراعی در پاکسازی علف‌های هرز تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: زیره به عنوان گیاهی با ارزش اقتصادی بالا، قابلیت عرضه در بورس دارد و از آنجا که زیره سبز گیاهی دارویی و صادراتی است قیمت آن کمتر دچار نوسان می‌شود که این امر موجب اطمینان کشاورز از فروش محصول به قیمت مناسب می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.