اجباری شدن معاینه فنی موتورخانه دستگاه‌های دولتی بر اساس استاندارد

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: بر اساس قانون هوای پاک همه دستگاه‌های دولتی موظفند معاینه فنی موتورخانه‌های ساختمان ادارات را بر اساس استاندارد ملی۱۶ هزار دریافت کنند.

اجباری شدن معاینه فنی موتورخانه دستگاه‌های دولتی بر اساس استانداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: بر اساس قانون هوای پاک برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها، تمامی دستگاه‌های دولتی می‌توانند درخواست انجام بازرسی و گرفتن  معاینه فنی و اطمینان انطباق از عملکرد موتورخانه با استاندارد ۱۶۰۰۰ را به یکی از شرکت‌هایی که مورد تائید مرکز ملی تائید صلاحیت ایران است، ارائه دهند.

مددی با بیان اینکه در دنیای کنونی، مدیریت صحیح انرژی بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد،گفت: در کشور ما بخش ساختمان و مسکن با داشتن سهم قابل توجهی در مصرف انرژی، یکی از بخش‌های عمده مصرف کننده انرژی است و مصرف انرژی در این بخش چندین برابر استاندارد‌های جهانی است.

مدیرکل استاندارد استان همدان اضافه کرد: معاینه فنی موتورخانه ها، روشی بسیار سودمند برای کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گاز‌های آلاینده و سمی است.

استاندارد ۱۶۰۰۰ به عنوان یک گام ضروری برای بهینه سازی و کاهش معضلات موتورخانه‌ها تدوین شده و شامل مراحل مختلفی از جمله بررسی کامل ساختمان موتورخانه و اجزای آن و تنظیم شناسنامه موتورخانه است.

 در معاینه فنی موتورخانه، همچنین اقداماتی نظیر آنالیز محصولات احتراق خروجی از دودکش با دستگاه آنالایزر گاز و مقایسه آن با استاندارد، تنظیم دقیق مشعل به منظور کاهش مصرف سوخت و گاز‌های آلاینده هوا، اندازه گیری و متعادل کردن قدرت مکش دودکش به منظور بالا بردن راندمان دیگ و سایر موارد انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان بیان کرد: در صورت انطباق ساختمان، اجزا و عملکرد موتورخانه با استاندارد مربوطه، گواهینامه صادر می‌شود که دارای اعتبار شش ماهه است و دستگاه‌های دولتی باید حداقل ۱۰ روز قبل از پایان اعتبار درخواست و تمدید گواهینامه کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.