رای الیوم: آمریکا وضع انسان سالخورده‌ای را دارد که به بیماری‌های زیادی مبتلا شده است

روزنامه رای الیوم در مطلبی ضمن اشاره به تنش‌های میان واشنگتن و پکن نوشت آمریکا همزمان با جشن‌های روز استقلال خود از مشکلات اقتصادی و داخلی بسیاری رنج می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: جشن‌های امسال روز استقلال آمریکا (۴ ژوئیه) با گسترش دامنه شیوع کرونا و نزدیک شدن شمار کشته‌ها به ۱۵۰ هزار نفر و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری به ۳ میلیون نفر و همچنین دو دستگی موجود در این کشور به علت تشدید نژادپرستی و افزایش شکاف بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان در فضایی بسیار سرد و کسالت‌آور برگزار شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی خود به این مناسبت، انتقاد مجدد از چین را فراموش نکرد و با متهم کردن این کشور به انتشار ویروس کرونا و نقض حقوق بشر تهدید کرد تحریم‌های جدیدی علیه برخی مقامات چینی که مسئول اجرای قانون امنیت ملی این کشور در هنگ‌کنگ هستند اعمال خواهد کرد که ممکن است این تحریم‌ها شامل شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، نیز شود.

این تهدیدات همزمان با افزایش تنش بین آمریکا و چین و برگزاری رزمایش دریایی و هوایی در دریای جنوبی چین که سرشار از ثروت‌های معدنی و نفتی است، مطرح شد. چین می‌گوید ۹۹ درصد از آب‌های این کشور جزو آب‌های منطقه‌ای چین هستند و ادعا‌های کشور‌هایی نظیر مالزی، ویتنام، برونئی و فیلیپین درباره داشتن حقوقی در این آب‌ها از جمله جزیره مورد منازعه باراسیل باطل و غیرقانونی است.

دولت آمریکا هدف چین از برگزاری رزمایش‌ها را تحریک واشنگتن و همپیمانان این کشور در شرق آسیا می‌داند و سه ناو به منطقه اعزام کرده است که از نظر مقامات چین، هدف از این اقدام نمایش قدرت و اهداف خصمانه آمریکاست.

رای الیوم در ادامه نوشت: حقیقتی که ترامپ از پذیرش آن خودداری می‌کند این است که کشورش در حالتی از رکود اقتصادی به سر می‌برد در حالی که چین در وضع رشد اقتصادی، سیاسی و نظامی است و دارای همپیمانان قدرتمندی بویژه روسیه، پاکستان و کره شمالی است، کشور‌هایی که از توانمندی‌های هسته‌ای برخوردارند، اما همپیمانان آمریکا در خاورمیانه و اسرائیل غرق در جنگ و بحران‌های داخلی و اقتصادی هستند و همین مسئله باعث می‌شود باری بر دوش آمریکا باشند.

شی جین پینگ، رهبر رنسانس جدید، چین همه تهدیدات آمریکا را نادیده می‌گیرد و به فریاد‌ها و ناله‌های ترامپ اهمیت نمی‌دهد و به راهبرد خود در تبدیل چین به قدرت اول در نقشه اقتصادی و نظامی جهان بر اساس یک جدول زمانی ده ساله با تمرکز بر ایجاد نظام مالی جایگزین با کنارگذاشتن دلار به نفع یوان چین، ارز الکترونیکی و هوش مصنوعی ادامه می‌دهد.

این روزنامه فرامنطقه‌ای افزود: مقامات آمریکایی و متحدان عرب آن‌ها بر این باورند که رویا‌های چین در سایه برتری نظامی آمریکا با توجه به ناو‌های غول پیکر هواپیمابر و هواپیما‌های پیشرفته این کشور محقق نمی‌شود، اما مقامات چینی به این نظریه‌های قدیمی می‌خندند، چرا که پیشرفت چین در جنگ سایبری، ثبت اختراعات، ذخایر موشک‌های بالستیک و سلاح‌های مدرن هنوز رونمایی نشده است، پیشرفت چین خصوصا پس از کسب موفقیت در مقابله با کرونا که باعث شگفتی جهان شد، آمریکا را در حالتی از سردرگمی قرار داده است.

آمریکا در روز استقلال خود می‌بیند که وضع انسان سالخورده‌ای را دارد که به بیماری‌های اقتصادی، نژادپرستانه، اختلافات داخلی و همچنین اختلاف با متحدان متعارف خود خصوصا در اروپا مبتلا شده است که تازه‌ترین شاهد مثال آن، فرسایش ناتو و از بین رفتن قدرت آن به علت وجود اختلافات بین اعضای ناتو و در برخورد با بحران لیبی است.

در انتهای این مطلب آمده است: احتمال وقوع جنگ بین چین و آمریکا بسیار زیاد است و بعید به نظر نمی‌رسد جنگ بین دو طرف آغاز شود هر چند هر دو طرف تاکید می‌کنند خواستار جنگ نیستند، اما دخالت‌های نظامی آمریکا، بسیج ناو‌های هواپیمابر و ارسال سلاح‌های مدرن به تایوان و همچنین استفاده زیاد آمریکا از سلاح تحریم گسترده چین نشان می‌دهد اهداف بی‌پروای دولت ترامپ به هیچ عنوان صلح‌آمیز نیست.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۶:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فعلا که دلارش اقصاد مارو نابود کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ایران هم که دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۵:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بهش بگید بیاد ایران ما اینجا هم سالخورگی رو خوب میکنیم هم مشکل اقتصادی شون رو حل میکنیم تازه همه تخت های بیمارستانمون هم خالیه با تمام امکانات اصلا دغدغه نداشته باشن . بعد درمان هم نفت مجانی میدیم با اسکرت نظامی تحویل در منزل
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ممنون از این خبر. یه 5 دقیقه ای خندیدیم با بچه ها.
Iran (Islamic Republic of)
Mort
۱۴:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
با این اوصاف اون کا اونطوریه ، لابد ما هم بیمار تالاسمی یا سرطانی هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خداوکیلی خجالت بکشین نمک نپاشین روزخم مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
از ایرانم بگید سرگیجه بگیرن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اون آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند بچسبید به آمریکاییهای داخلی که خون ملت را چشیده اند با تورم و ظلم و خیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آخی مردم مظلوم آمریکا.کاش میتونستیم بار غمشونو سبک کنیم .مردیم از خوشی اینجا.از بس رفاه و سلامتی داریم کم کم میفتیم به ناشکری
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت نژاد
۱۴:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
در عوض ایران شبیه به جوانی با نشاط ، پر امید و با انگیزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مزدور !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام باری ،

به نظرات داروهای شرقی برای درمان او خوب است ؟
لطفا نظر خود را در سرمقاله بعدی به سمع و نظر ما برسان .
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۲:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نمیشه یکم کمکشون کنیم. خدا رو خوش نمیاد ما بدون مشکل باشیم و اونها درعذاب
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آینده جهان ایران و یمن و سوریه و افغانستان و سومالی آمریکا و اروپا در حال متلاشی شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ایران تاابد باقیست واین آمریکای تروریست است که فرومی پاشد امپراطوری ایران مبارک بعداز2500سال به مدیترانه رسیدیم اسرائیل درچنگ ماست ونابود خواهدشد افتاد
United States of America
داود
۱۱:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
واوووووووووووووووو چه خوب، دیگه داریم کم کم از شرش راحت میشیم. ایول، همه چی خوب میشه. البته اگه عمرمون کفاف کنه. ما هم کشور جوانی هستیم با 100 هزار بیماری
آخرین اخبار