در جمع اهالی رسانه مطرح شد؛

در حوزه فرهنگی همه صاحب‌نظرند اما در عمل، دغدغه مندی وجود ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگی، گفت: در حوزه فرهنگی همه صاحب‌نظر شده‌اند، اما در مقام عمل کاری انجام نمی دهند.

در حوزه فرهنگی همه صاحب‌نظرند اما در عمل دغدغه مندی وجود نداردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات در حوزه فرهنگی وجود دستگاه‌های مختلف در این زمینه است، افزود: زمانی که این دستگاه‌ها باید پاسخگوی اقدامات فرهنگی باشند توپ را به زمین دیگران می‌اندازند.

او افزود: تعدد متولی موجب از دست دادن تمرکز در تصمیم‌گیری‌ها و در مقابل آن نیز عدم پاسخگویی در جامعه ایجاد می‌شود.

نظیری ادامه داد: تکثر و موازی‌کاری موجب شده برخی برنامه‌ها در این حوزه به خوبی پیش نروند، برای مثال ۲۰ مجموعه در مسجد مسئولیت دارند اما در عمل اتفاقی در آنجا رخ نمی‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، شکل‌گیری مرکز امور رسیدگی به مساجد با تلاش نماینده ولی فقیه در استان را یکی از اتفاقات مبارک در استان برشمرد و بیان داشت: شورای عالی مساجد شکل گرفته که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با مساجد در آن حضور دارند و مسائلی در آن مطرح و این موضوعات در مرکز امور رسیدگی به مساجد پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام نظیری از مساجد به عنوان مهمترین سنگرها در فضای جامعه نام برد و یادآور شد: نقش مسجد در محوریت امور جامعه به ویژه در تربیت جوانان مهم است.

او همچنین به اجرای برنامه های غدیر در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶ کارگروه در ستاد مردمی غدیر فعال و برنامه‌ریزی در حوزه‌های فعالیت‌های غدیر و محرم منطبق با شرایط کرونایی در حال برنامه‌ریزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه از برنامه‌های اجتماع محور در فضاهای بسته به رویکردهای متفاوت در فضای باز روی خواهیم آورد افزود: آذین‌بندی شهرها یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در ستاد غدیر دنبال می‌شود.

حجت الاسلام نظیری، نصب پرچم از عید سعید قربان تا روز مباهله و نصب ۱۱۰ هزار پرچم بر سردرب منازل و مغازه‌ها را از دیگر برنامه های این دهه بیان کرد و گفت: به دنبال این هستیم سنت غلط در فضای جامعه شکسته شود و تا نزدیک پایان ماه ذی‌الحجه جشن‌ها را ادامه دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه، نقش رسانه‌ها در تقویت فضای فکری  فرهنگی جامعه را مهم برشمرد و تأکید کرد: رسانه‌ها و فعالان حوزه رسانه دو نقش مهم دیده‌بانی و پیشقراول برای شناسایی و کشف مسائل در فضای جامعه را دارند.

حجت الاسلام نظیری با انتقاد از اینکه رسانه‌های ما در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند و آن نقش دیدبانی خود را در فضای جامعه به معنای تام انجام نمی‌دهند ، ابراز داشت: اگر رسانه ما به عنوان دیده‌بان و چشم بیدار فضای جامعه را رصد و تحلیل درست، بالادستی، دقیق و منطبق بر نظام معارف انقلاب اسلامی داشته باشد به طور قطع مجموعه‌ای که در حوزه تصمیم‌سازی در فضای مسوولان و استان نقش دارد، تأثیرگذار خواهد بود.

او افزود: یک مسئول چنان باید از رسانه‌ها بترسد که اگر طرح و برنامه‌ای اجرا کرد بداند عقبه، برنامه و آثار و پیامد آن بسیار دقیق و موشکافانه از سوی رسانه ها تحلیل و ارزیابی می‌شود و در این صورت هیچگاه به دنبال برنامه‌های فاقد تدبیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار