مدیرکل دفتر بازرسی استانداری سمنان خبر داد؛

جذب۶۳ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار

قاسم شریفی با اشاره به نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه ایجاد اشتغال گفت: ۶۳ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، قاسم شریفی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال را تحسین بر انگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت: در صورت ارتباط این ۳ مجموعه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

او توجه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و افزود: آمار اشتغال بیش از ۶۳ درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به ۹۰ درصدی را داراست.

شریفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استان‌ها دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این دیدار جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ بر ۱۸۰ هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و این دانشگاه را دارای ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد دانست.

او با اشاره به وجود ۲ هزارو ۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در کشور افزود: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۴ دانشکده با ۴ هزار دانشجو رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

او بیان کرد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

نقدی گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.