الاخبار: سفیر آمریکا، نخست‌وزیر لبنان را تهدید کرده است

روزنامه لبنانی الاخبار فاش کرد سفیر آمریکا در لبنان با فرستادن پیام‌هایی، حسان دیاب را تهدید کرده و او را برای اجرای خواسته‌های واشنگتن تحت فشار قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تهدید شدن حسن دیاب، نخست وزیر لبنان از سوی دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت و تحت فشار قرار دادن وی برای انجام خواسته‌های واشنگتن خبر داد.

این روزنامه نوشت: سفیر آمریکا در لبنان از اقدامات وقاحت بار خود دست برنمی‌دارد. او اصرار دارد به گونه‌ای رفتار کند که گویی حاکم ارشد کشور است. این مقام آمریکایی بعد از اینکه علناً اظهاراتی را در تعیین ویژگی‌های دولت لبنان (دولت تکنوکرات‌ها بدون حزب‌الله) مطرح کرد ، تصمیم گرفت تهدید‌هایی را علیه نخست وزیر لبنان مطرح سازد تا بر او با هدف اجرای آنچه که سفارت و دولت آمریکا می‌خواهند، اعمال فشار کند.

روزنامه الاخبار گزارش داد: سفیر آمریکا در لبنان از طریق دوستان مشترک، پیام‌های شدید اللحنی را برای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان فرستاد و در این پیام‌ها، او را به اجرای دستورکار‌های حزب الله در دولت متهم کرد.

منابع آگاه به الاخبار گفته‌اند: بعد از اطلاعاتی مبنی بر اینکه ممکن است لبنان در عرصه اقتصادی روی باز به عراق نشان دهد و سرمایه گذاری‌های چین را بپذیرد، شدت این پیام‌ها بیشتر شده است.

الاخبار به نقل از این منابع اعلام کردند که در سایه تحریم‌های آمریکا، سفیر این کشور احساس کرده است که نخست وزیر لبنان در گشودن راهی جهت کاستن فشار‌ها بر لبنان جدی است.

منابع مذکور افزودند: دیاب پیام‌های شیا را نادیده گرفته و به آن‌ها جواب نمی‌دهد. دیاب در مقابل کسانی که با آن‌ها دیدار کرده است، خشم خود را نسبت به رفتار‌های سفیر آمریکا و مداخله آشکار او در امور کشور ابراز کرده و گفته است سفیر آمریکا همچون کشورش خواهان کمک به لبنان نیست.

سفیر آمریکا در بیروت هفته گذشته در اظهاراتی تفرقه افکنانه و مداخله جویانه در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شده بود سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله تهدیدی برای ثبات لبنان است. همچنین از جنبش حزب‌الله به عنوان مانعی بر سر راه حل مشکلات اقتصادی این کشور یاد کرده بود.

پس از آن قوه قضائیه لبنان طی حکمی دوروتی شیا را از هرگونه اظهارنظر رسانه‌ای منع کرد و وزارت خارجه لبنان نیز وی را فراخواند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار