چگونه سریال «تهران» ساخته رژیم‌صهیونیستی به لطیفه‌ای ناخواسته تبدیل شد؟

تهران، سریالی هشت‌ قسمتی و در یک فصل است که تاکنون پنج قسمت آن منتشرشده و قصه تامار رابینان، زنی عامل موساد را روایت می‌کند که برای خنثی‌کردن پدافند هوایی ایران وارد تهران می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر قرار بود ایران، یک سریال ضداسرائیلی بسازد، بعید بود نتیجه‌ای به‌ خوبی «تهران» حاصل شود. ماحصل تلاش‌های شبکه اسرائیلی Kan 11 و موشه زوندر (تهیه‌کننده) و دانیل سیرکین برای ساخت یک سریال جاسوسی ضدایرانی، حتی به گونه‌ای است که شائبه سفارشی‌بودن آن از سوی ایران هم مطرح می‌شود! نه این‌که واقعا این‌طور باشد، بلکه این میزان از گل‌به‌خودی‌ها و کاریکاتوری‌بودن فیلمنامه و بیشتر از آن اجرای ناشیانه صحنه‌هاست که این گمانه‌زنی خطا و تصور بامزه را ایجاد می‌کند.

تهران، سریالی هشت‌قسمتی و در یک فصل است که تاکنون پنج قسمت آن منتشرشده و قصه تامار رابینان، زنی عامل موساد (سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی) را روایت می‌کند که برای خنثی‌کردن پدافند هوایی ایران وارد تهران می‌شود تا بعد از آن هواپیماهای جنگی اسرائیل بتوانند یکی از رآکتورهای هسته‌ای ایران را بمباران کنند و مانع دستیابی ایران به بمب‌اتمی شوند!

این خلاصه قصه البته به اندازه پرداخت سریال، بامزه و چه‌بسا مضحک نیست. برای این‌که شما را بهتر در جریان چند و چون این کمدی ناخواسته و گل‌به‌خودی اسرائیلی‌ها قرار دهیم، چاره‌ای جز ارائه مصادیق تصویری پیش‌رویمان نبود. ضمن مرور این آلبومِ لطیفه‌محور، به پاره‌ای از نواقص فیلمنامه و ساختار و تصورات خنده‌دار رژیم صهیونیستی از ایران و ایرانی‌ها هم می‌پردازیم.

«تهران» نشان می‌دهد و بار دیگر ثابت می‌کند شیطنت سیاسی و نظامی و جنایات صهیونیست‌ها در منطقه کارایی بهتری از حملات فرهنگی و هنری‌شان دارد که هربار به شکل ناخواسته‌ای به ضدحملاتی مرگبار علیه خودشان تبدیل می‌شود. ضمن این‌که با وجود برخی نگرانی‌ها و توصیه به پرهیز از تماشای این سریال، اتفاقا در این مورد خاص بد نیست تهرانِ مورد تصور اسرائیلی‌ها را ببینید و کمی با شیرین‌کاری‌های آنها تفریح کنید. اسرائیلی‌ها پیشتر هم با مشارکت آلمان و آمریکا فیلمی ضدایرانی به نام مامور مخفی ساخته بودند که به شکل عجیبی، آن‌یکی هم نتیجه معکوسی داشت. تهران در این زمینه، چند سور هم به آن فیلم زده‌است.

کاری نداریم که چرا در تیتراژ، آهنگ عربی پخش می‌شود و چرا از همان شروع سعی در ایجاد رعب و وحشت علیه ایران دارند و دو جوان اسرائیلی از این‌که هواپیمایشان در خاک ایران می‌نشیند، قالب تهی می‌کنند و چطور سیستم امنیتی فرودگاه، همان‌جا متوجه جابه‌جایی جاسوس‌های اسرائیلی نمی‌شود، اما واقعا این دست‌کم گرفتن شعور مخاطب است که همان سرچراغیِ ورود تامار- جاسوس اسرائیلی- به تهران، شاهد اعدام باشد. می‌گذاشتید عرق جاسوس‌تان خشک شود و از راه برسد و بعد این‌قدر گل‌درشت عمل می‌کردید.

اگر بحث دراماتیک و کشمکش نیروهای مقابل را از ویژگی‌های اثری جاسوسی درنظر بگیریم، این مورد در سریال تهران به درستی در فیلمنامه رعایت نشده است. سیستم حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی ایران به قدری در این کار آسیب‌پذیر نشان داده می‌شود که کمتر امکانی برای مقابله و کشمکش پیش می‌آید.

در این صحنه، جاسوس اسرائیلی با این تغییرچهره مضحک- که خود را جای دختر دیگری به نام ژیلا جا زده- وارد شرکت برق می‌شود تا با خرابکاری، راه را برای حملات اسرائیلی‌ها هموار کند. اجازه دهید کمی سوال بی‌جواب بپرسیم: آیا چنین جای مهمی، بی‌دروپیکر است و کنترل و نظارتی وجود ندارد؟ آیا همه کارکنان، فریب این تغییرچهره مضحک را خوردند؟ آیا حتما باید رئیس و مدیران ایرانی، هوسران جلوه داده شوند و جان‌شان را بر سر این میل مبهم هوس از دست بدهند؟ آیا در میان پرسنل نیروی انتظامی ایران که برای تحقیق قتل رئیس هوسران وارد شرکت می‌شوند، فرد صالح و درستی یافت نمی‌شود؟ و سوالاتی از این نوع.

یکی از بامزه‌ترین و خنده‌دارترین موارد سریال تهران، وجود یک صندوق صدقات سیار و قابل‌حمل است که گروه صحنه و تدارکات زحمت جابه‌جایی آنها را در طول سریال و از این‌طرف به آن‌طرف می‌کشند و آن را به شکل تابلویی در جاهای مختلف قرار می‌دهند. خسته‌نباشند. صندوق صدقات در ایران متصل به زمین است اما اینجا آن‌را در یک قالب سیمانی قرار داده‌اند.

انتخاب بازیگران هم در آثار مرتبط با ایران، چالش بزرگی برای سازندگان است. بازیگران داخل ایران که طبیعتا به دلیل مواضع ضدایرانی، با چنین پروژه‌هایی همکاری نمی‌کنند، بنابراین گزینه‌ها بسیار محدود و نام بازیگران ایرانی‌تبار یا ایرانی‌های مقیم خارج از کشور مطرح می‌شود. اگر این بازیگران حاضر شوند بازی در چنین آثار ضعیف و با نگاهی یکسویه را قبول کنند، چالش زبان و لهجه به میان می‌آید.

سازندگان این آثار برای ارتباط بیشتر با مخاطب ایرانی و انتقال مفاهیم القایی، دوست دارند بازیگران‌شان در صحنه‌های مورد‌نظر به زبان فارسی حرف بزنند، اما چون بیشتر بازیگران یا تقریبا همه آنها سالهاست مقیم خارج از کشور هستند یا اساسا در جایی غیر از ایران متولد و آنجا بزرگ شده‌اند، به فارسی مسلط نیستند.


بیشتر بخوانید


نتیجه، گفتاری مضحک و خنده‌دار است و به هیچ وجه برای مخاطب ایرانی قابل قبول نیست و وقتی همان ابتدای کار، ارتباط زبانی مخدوش است و به درستی برقرار نمی‌شود، مخاطب با حس بازیگر موردنظر و باقی ماجراهای سریال هم ارتباط برقرار نمی‌کند و آنها را جدی نمی‌گیرد.

سریال تهران پر است از فارسی حرف‌زدن‌های نچسب و خنده‌دار، آن هم در جدی‌ترین صحنه‌ها. نوید نگهبان، آرش مرندی، شروین آل نبی و Moe Bar-El اگر فقط انگلیسی حرف می‌زدند، سنگین‌تر بودند! بعضی اوقات، لهجه بد، اندک لطف بازی خوب را هم از بین برده، مثلا درباره نگهبان این اتفاق افتاد. بهترین بازی سریال هم متعلق به شان تیوب، بازیگر نقش فراز کمالی، مامور امنیتی ایران است که مشهورترین بازیگر سریال هم محسوب می‌شود. اگر بعضی لغزش‌های گفتاری او را نادیده بگیریم و از کم و کاستی‌های شخصیت‌پردازی‌اش در فیلمنامه هم صرفنظر کنیم، بازیگر آثاری چون تصادف، بادبادک باز و هوم‌لند بازی بدی ندارد و حس و حال شخصیت را درست ارائه می‌کند.

کدام جاسوس نادان و بی‌ملاحظه‌ای را سراغ دارید که با این ماشین تابلو و با این آرم تابلوتر-که در قصه مربوط به یک شرکت گردشگری است- مصداق جمله «عسس بیا من رو بگیر» به این‌طرف و آن‌طرف برود؟ ما به شما می گوییم: شخصی به نام محمود تبریزی که همه در سریال به او مسعود می‌گویند. باور کنید؛ حتی وقتی اسم او را از نزدیک‌ترین نمای ممکن روی تصویر می‌بینیم، باز فراز کمالی، می‌گوید مسعود! در این زمینه هرچه از مشاور زبان فارسی سریال تهران تشکر کنیم باز هم کم است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های غربی‌ها برای تولید فیلم و سریال درباره ایران، بحث فضا و اتمسفر است و از این منظر سازندگان این آثار، به ویژه در زمینه طراحی صحنه و لباس، کار بسیار سختی دارند و غالبا هم از این چالش و آزمون نه‌تنها سربلند بیرون نمی‌آیند، بلکه سرخوردگی و ناکامی‌شان را فریاد می‌زنند. ممکن است تماشاگران غربی، متوجه گاف‌ها و اشتباهات فاحش در این مورد نشوند و هر کشوری را به نام ایران بپذیرند، اما ما که فریب این «ایران نمایی»ها را نمی‌خوریم. سریال تهران در این زمینه حتی از برخی دیگر آثار تولید شده درباره ایران هم عقب‌تر است و به هیچ‌وجه نتوانستند آتن و یونان را به عنوان تهران جا بزنند که سریال در آنجا فیلمبرداری شده است.

یکی از تابلوترین معادل‌سازی‌ها همین صحنه است، اسرائیلی‌ها فکر کرده‌اند می‌توانند با یک لبو فروش و باقالی پخته و دو خانم چادری- که هنرورانش به شکل بدی هم آن را پوشیده‌اند- و یک صندوق پست و آن اعلان فراخوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، تهران را برایمان تداعی کنند، اما فکری به حال آن باجه تلفن‌های آبی‌رنگ نکرده اند که به رنگ پرچم یونان است. نماهای لو دهنده بسیار دیگری هم در این سریال وجود دارد که ناکامی مطلق اسرائیلی‌ها را در بازنمایی فیزیکی درست تهران و ایران نشان می‌دهد.

فعالان طرفدار دموکراسی در ایران که جاسوس اسرائیلی به آنها نزدیک می‌شود و برای ضربه‌زدن به نظام از کمک‌هایشان بهره می‌برد، چنین افرادی هستند؛ اهل مواد مخدر، پارتی، فساد اخلاقی و آراسته به چند بی‌هنری دیگر. این سکانس مضحک، سخنرانی با لهجه کریم درباره آزادی در ایران و واکنش‌های خنده‌دار جوانان ضدانقلابی، در توییتر هم واکنش‌های بانمکی داشت. سکانس‌های درگیری این عده با نیروهای انقلابی هم از فرط پرداخت بد، تاثیر معکوسی دارد و خنده‌دار از آب درآمده است.

فکر می‌کنید این پولی که جوانان مدعی دموکراسی، به مامور ایست بازرسی رشوه می‌دهند- می‌بینید که سازندگان سریال، همه خصایل ناپسند را در ایرانی‌ها ردیف کرده‌اند- چه مبلغی باشد؟ به گفته خود کریم یک میلیون تومان! باور کنید هرچقدر هم این هزارتومانی‌ها و حتی 10هزارتومانی‌های اندک بعدی را روی هم بگذاریم، به این رقم نمی‌رسیم. بعدا که گاوصندوق مسعود را می‌بینیم فقط بسته‌های هزارتومانی و 10 هزارتومانی است. در این زمینه درودهایمان را نثار مشاور مالی سریال تهران می‌کنیم.

سازندگان سریال معلوم نیست نمره عینک مخاطبان را چند فرض کرده‌اند که شماره پلاک موتورسیکلت‌ها و ماشین‌ها را این اندازه در نظرگرفته‌اند!

دسته گل موساد
سعید الهی، کارشناس فرهنگ و رسانه با توییتی نسبت به سریال اسرائیلی تهران واکنش نشان داد و نوشت: «سریال اسرائیلی تهران، مانند سایر تولیدات ضدایرانی غربی‌ها، علاوه بر فرم ضعیف، فاقد پژوهش واقعگرایانه از داخل ایران است. از موساد که ادعای دخالت در انفجار تاسیسات نطنز را دارد، چنین تولید فرهنگی! بسیار بعید است. به نفوذی‌های خودتان در ایران می‌سپردید بهتر می‌ساختند.»

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
Mahdi
۱۴:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
فقط گاندو خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
فیلم عالی وزیبایی هست.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آره ، شما خیلی خوب سریال و فیلم می‌سازید ، شما فقط خوبید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
اگر نشون دادن اعدام در ملا عام در فیلم و سریال خارجی ، ناراحتتون میکنه ، خوب اینکار رو انجام ندید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۵۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
میش با خانواد دید؟
Iran (Islamic Republic of)
nargess
۲۲:۲۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
میشه با خانواده دیدتش؟
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۶:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا خیلم سریال قشنگ جذابی بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۲۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام. من امروز متوجه شدم همچین فیلمی ساخته شده و نگاهش نکردم. اما برام درداوره به عنوان ایرانی که دشمن بیاد فیلم بسازه علیه ما ولی ما هیییچ فیلم مستند یا هرچیزی برای نشون دادن کشورمون به دنیا و معرفی خودمون تهیه نکردیم که چنین مزخرفاتی رو اونم رژیم کودک کش اسرائیل بیاد بسازه. هدف این فیلم بنظرم منزوی کردن ایرانه همون ایران هراسی. جامعه سینمایی ما باید کاری بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۵۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
کاری ندارم که گاف های سریال چقدر زیاده ، من تا اینجا دیدم و از دیدنش لذت بردم ، بزار بدونیم دشمنان ایران چطور درباره ایران فکر می کنند و فیلم می سازند . قضاوت شون نمی کنم ، فقط می بینم و مثل یک سریال بهش نگاه می کنم. خلاصه که سرم رو گرم کرده ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
انگار تا آخر سریال رو منتقد ندیده که میگه دستگاه امنیتی ایران رو ضعیف نشون داده بلکه برعکس اونو خیلی خیلی قوی نشون داده.
Spain
م
۱۴:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
الان چیزی که مهم هست..اینه که این افراد چجور تونستند تو ایران همچین فیلم مضحکی رو فیلمبرداری کنند؟جای سوال واقعا
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۲:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
در ایران فیلم برداری نشده
Sweden
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
لهجه های افتضاح و فارسی حرف زدن دست و پاشکستشون واقعا رو مخه. اصلا نمیشه سریال دید اینقدر که بد حرف می زنن اکثر بازیگرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من این سریال و دیدم واقعا مزخرف بود و به قول شما خنده دار
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
قسمت اول نشون داد که اون مامور همسرشو میفرسته خارج بره عمل . اینجا فیلم کلا لو رفت تابلو بود که موساد همسرشو گروگان میگیره . موساد خیلی از جاسوساشو اینجوری استخدام میکنه . به این کار تو مباحث اطلاعاتی میگن تله پزشکی . کلا ترفندهای اطلاعاتی مثلا گریم و کیف رو با دست راست گرفتن و چپ گرفتن اینا همشون خیلی قدیمی شدن . کلا فیلم رو آدم میتونه پیش بینی کنه . ایران رو هم وحشی نشون میدن کلا مزخرف
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۱:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مرگ براسرایبل
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سریال ضعیفی بود تا دو قسمت تونستم تحملش کنم بعدش کلا پاکش کردم.دوست داشتم ببینم اونا ایران را چطوری میبینن ولی نتونسته بودن حداقل برای مخاطب ایرانی خوب درست کنن. واقعا تومخ بود
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۰:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سریال خیلی مضحک وخنده داری هست که اصلا قابل درک و باور نیست اینکه همسر مامور ارشد سپاهی برای درمان به اروپا می رود و از این خنده دار تر اینکه اسراییلی ها باری دیگر در فیلم خود تروریست بودن خود را ثابت کرده و همسر مامور سپاهی را که برای درمان رفته بود به اروپا را گرفتند!! از صداو سیما خواهش میکنیم این فیلم را بعنوان فبلمب مضحک در یکی از شبکه ها پخش کنند
Germany
میثم
۲۲:۳۸ ۲۶ تير ۱۳۹۹
اینقدر بازیگر کم داشتن که نقش علی(بازپرس ایرانی )و نقش دانشجوی هکر را یک نفر بازی کرده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرق دارن
Iran (Islamic Republic of)
ویلی
۱۹:۵۴ ۲۵ تير ۱۳۹۹
درباره چی
United States of America
افسانه
۰۴:۳۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
شاید واقعا این برنامه رو اجرا کردن...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۴۳ ۲۲ تير ۱۳۹۹
دقیقا اون اعدام مفسد اقتصادی تخیلی ترین جاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
فیلم طنز یعنی؟
Iran (Islamic Republic of)
تامارا
۱۲:۴۳ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خیلی هم سریال قشنگیه از سریالای مزخرف خودتون کمتر باگ داشت مخصوصا اون که در مورد جیسون رضاییان ساختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
معلومه تو عمرت سریال ندیدی که به این میگی قشنگ!
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۵:۵۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اینکه پلیس ایرانی لهجه داشته باشه اوج کمدیه.فقط اون بازیگره شان توب همون پلیس ایرانیه .حرف زدنش نسبت به بقیه بهتر بود ولی موقع دل و قلوه دادن به همسرش به نظرم خیلییی مصنوعی میومد.تا حدی که میخواستم بالا بیارم..راستی اداره برق یعنی اینقدر بی درو پیکره که خیلی راحت بشه سروراشو هک کرد!!!!!!. o_0
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
استاد سمیرا هستن نقاد فیلم
Finland
ناشناس
۰۴:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خاک بر سر شون عقده دارند اگر تو توهماتشون فیلم راجب ایران بسازند .یکی نیست بگه عوضیها بریر در مورد جنایات خودتون فیلم بسازید .
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من خودم نقد فیلم کار میکنم و تا یک هفته دیگه نقد این سریال رو میتونین بخونین تو سایت های معتبر و یه نقد کوتاه برم اینجا:قصد این سریال نشان دادن مشکلات کشور ایرانه که اگه یکم بی طرفانه نگاه کنیم همش درسته و با توجه به کم بودن اپیزود های سریال باید همه این مشکلات رو جا کنن!در کل بگم فیلم خوبیه نیست که بدون مشکل باشه چون حتی بهترین سریال های جهان هم بدون مشکل نیستن!
Iran (Islamic Republic of)
samira
۱۵:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اره ولی این دیگه خیلیییی باگ داشت
Netherlands
عباس
۱۳:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هیچوقت دشمن رو دست کم نگیرید! درسته برای مردم خودمون این لهجه فارسی صحبت کردن خنده داره و اینکه به جز یکی دو نفرشون بقیه با مکث فارسی صحبت می کنند و کاملاً مشخصه که دارند به کلمات فکر می کنند تا یه وقت اشتباه نکنند! ولی ...
این رو در نظر بگیرید که این فیلم فقط برای مردم ایران ساخته نشده به جز اینکه مصرف داخلی برای اسرائیل داره، دنیا جور دیگه ای به ایران نگاه میکنه و از همه مهمتر ...
وقتی وضعیت دانشجوهای معترض رو به اون شکل نشون میده کاملاً مشخصه که از داخل چه کسانی به اونها مشاوره دادند! پس جلوی نفوذی ها رو بگیرید!
Iran (Islamic Republic of)
امید رضایی
۲۳:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
ازین مزخرفتر کسی نمیتونه فیلمی راجع به ایران بسازه.اخه اون نویسنده چی فکر کرده که همسر مقام مهم امنیتی رو با اون وضع نشون داده.احمقانه تر اینه که همسر اون مقام برای درمان میره اروپا کشف حجاب میکنه.واقعا جا داره صدا و سیما این سریالو به عنوان سریال کمدی برای مردم پخش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خودت الان داری تبلیغش می کنی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خوب تو تلویزیون پخش کنید بخندیم اینجا که توضیح دادی وقتی ندیدیم فیلمو هیچی نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فیلمشو ترجمه کنید بزارید ببینیم بخندیم
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
عالی خیلی خوب نوشتين متشکر.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۲:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
یکی نیست به این جهود های نجس بگه،بدبخت ها شما فیلم نمیتونین درست بسازین ولی ما تاحالا چندبار،چندتا تابلو الم کردیم تو واقعیت دست رئیس جمهورتون دادیم،
تورقوز آباد و ...
جواب سوله خالی... و.... میدیم دست رئیس جمهور و رئیس‌تون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فعلا که نطنز را ترکوندند و ما فقط داریم نگاه میکنیم
هنوز انتقام سردارمون را نگرفتیم ضربه خوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خیلی سریال جذابی بود من تمام قسمت هاشو دیدم پیشنهاد میکنم ببینید جذاب بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۹ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام این فیلم را از کجا میتونم دانلود کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
عجب سریال مزخرفی مردم از خنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ول کن بابا از گرونی بگو
Canada
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
معلومه برای صایع کردن کشورمان همه کاری میکنند و
متاسفانه در وطن ما رقابت برای دزدی .رشوه .اختلاس و احتکار
مابین دولتمندان است که
کی بیشتر توانسته بچاپد
Canada
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ساختن فیلم خیلی تاثیرگذار است
امریکا را هالیوودی به دنیا شناخت و تاثیر بر فرهنگ .اقتصاد و اجتماع دارد .توسط فیلم به مردم مدل های جدید لباس .طرز زندگی west. و خیلی چیزها را به خورد ملت ها میدهند
الان ترکیه با ترجمه فیلم هایش به زبان اردو .باعث شده ترکیه را در پاکستان جا بیندازد .از همه لحاظ بنفع شون است .توریست .خرید کالای ووووو
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
البته در مضحک بودن چنین سریالها و فیلمها شکی نیست ولی بهتر است حراستهای ادارات و سازمانها حواسشان را بیشتر جمع کنند و مواظب ورود و خروج باشند .
آخرین اخبار