آغاز سنجش تنبلی چشم ۶۰ هزار کودک استان مرکزی

غربالگری تنبلی چشم ۶۰ هزار کودک استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم همزمان باسراسر کشور در استان مرکزی هم آغاز شد تا کودکان کودک ۳ تا ۶ سال این استان هم نسبت به تنبلی چشم و اختلالات بینایی غربالگری شوند.

سالاروند معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه در این طرح ۶۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال استان غربالگری می‌شوند گفت: ۲۳۷ پایگاه ثابت و سیار با مربیان آموزش دیده شده، در مهدکودک ها، مجتمع‌های بهزیستی و خانه‌های بهداشت استان مرکزی کار غربالگری تنبلی چشم را انجام می‌دهند.

سالاروند افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح ۵ ماه زودتر از سال‌های آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد وبه منظور حفظ سلامت کودکان در این سنجش استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه سنجش بینایی الزامی است.

او ادامه داد: در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ابتدا از سوی مربیان غربالگری می‌شوند و در صورت نیاز به بینایی سنجی در مرحله بعد به متخصص چشم ارجاع می‌شوند.

سال گذشته ۵۶ هزار و ۷۷۷ کودک غربالگری شدن که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر مشکوک به اختلال بینایی بود و هزار و ۵۴۶ مورد تنبلی چشم تشخیص داده شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.