روزانه هزار بیمار مشکوک به کرونا در اصفهان پذیرش می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت:روزانه بیش از هزار بیمار سرپایی در مراکز درمان استان پذیرش شوندکه این امر باعث شده بیمارستان‌های ما در حال پر شدن از بیماران کرونایی باشد.

کمال حیدری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: متاسفانه حساسیت مردم نسبت که کووید ۱۹ کم شده است و نتیجه این نبود حساسیت باعث شده روزانه بیش از هزار بیمار سرپایی در مراکز درمان استان پذیرش شوندکه این امر باعث شده بیمارستان‌های ما در حال پر شدن از بیماران کرونایی باشد.

او ضمن لزوم مشارکت مردم برای مقابله با کرونا افزود: شهروندان خود مراقیتی و مراقیت از دیگران را به عنوان یک وظیفه اجتماعی در نظر داشته باشند. بهترین استراتژی  استفاده از ماسک است که افراد  با استفاده کردن از ماسک میتوانند تا ۹۵ درصدمانع انتقال ویروس کرونا شوند.

حیدری فاصله گذاری اجتماعی را یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش ابتلا به کرونا دانست و افزود: رعایت نکردن فاصله اجتماعی قطعا باعث افزایش ابتلا به کرونا خواهد شد، اگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم، نمی‌توانیم شرایط موجود را مدیریت کنیم، باید تک تک شهروندان به فکر محافظت از خود و دیگران باشند؛ نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی حق‌الناس است.

او با اشاره به اینکه ماهانه بیش از ۵ میلیارد تومان صرف هزینه  تجهیزات مراقبتی کادر درمان می‌شود افزود:کادر درمان در ۴ ماه گذشته تمام قد در حال مبارزه با کرونا هستند، این پدیده بار مضاعف و شدید مالی را به دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشت که با توجه به شرایط تحریمی دولت توان کمتری برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی را دارد؛ از مردم درخواست میکنیم اگر کمکی میتوانند داشته باشند به ستاد مردمی مقابله با کرونا اهدا کند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.