شهردار منطقه ۱۹ تهران خبر داد؛

تخریب پاساژ توحید به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان

توکلی از تخریب پاساژ توحید به منظور تأمین امنیت جانی شهروندان و رفع مخاطرات احتمالی وگره ترافیکی خبر داد.

تخریب پاساژ توحید به منظور تأمین امنیت جانی شهروندانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به قرار داشتن پاساژ توحید در مجاورت بازار بزرگ احسانی و طرح تعریض خیابان شکوفه گفت: با تخریب این پاساژ ضمن تسریع در بازگشایی این معبر بعد از ۳۰ سال انتظار، از وقوع اتفاقات مشابه همچون ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا مهر که منجر به جان باختن تعدادی از همشهریانمان شد، پیشگیری شده است.

شهردار منطقه ۱۹ تهران افزود: از آنجایی‌که تعدادی از کسبه این پاساژ دارای حق سرقفلی بودند، برای انجام و تحقق موضوع فوق تلاش  کردیم با برگزاری جلسه‌های مشترک به توافق‌های لازم  با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و اخذ مصوبه برای جذب سرمایه بعد از تخریب پاساژ برسیم.

توکلی با اشاره به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها درباره رفع خطر از ساختمان‌های واقع در معابر عمومی اشاره و تصریح کرد: برای رسیدن به هدف رفع خطر از ساختمان های واقع در معابر عمومی کمیته رفع خطر تشکیل و رأی بر تخریب ساختمان پاساژ صادر شد.

او ادامه داد: باتوجه به رای کمیته رفع خطر مبنی بر تخریب پاساژ و با توجه به مستندات مذکور، منطقه به اخذ مصوبه شورای تامین شهرستان تهران و موافقت آن نهاد با اجرای رای کمیته رفع خطر و اخذ دستور قضایی از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران اقدام کرد.

شهردار منطقه ۱۹ تهران ادامه داد: از سوی دیگر فرماندهی انتظامی پلیس راهور فاتب نیز در مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تقاضای تخریب این پاساژ را به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده در محدوده داشته است.

او با اشاره به صدور سه مرحله اخطار به کسبه پاساژ از بهمن ماه سال گذشته اظهار کرد: با تخریب و نوسازی پاساژ توحید ضمن بازگشایی خیابان شکوفه و تسهیل تردد شهروندان بویژه خودرو‌های امدادی، امنیت جانی کسبه، مراجعین و شهروندان نیز تأمین شد.


بیشتر بخوانید

جزئیات حادثه شب گذشته خط ۶ متروی تهران
مشاهده اطلاعات ایمنی ساختمان‌ها با یک کلیک بر روی نقشه
کلکسیون تخلف‌ها در پاساژ گوهری/ قطع درخت و تبدیل سرویس بهداشتی به مغازه شاهکار آقای مالک


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار