بستری ۲۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی اردبیل/ فوت ۳ بیمار کرونایی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بستری ۲۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امروز در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده اند.

او بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۳ مورد ترخیص و ۳ مورد فوتی ناشی از کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان اردبیل ثبت شده و از ۱۸۳ مورد بستری، تعداد ۳۸ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در بازدید از مرکز کرونا و بخش‌های اورژانس، آی سی یو و سایر بخش‌های بستری با هدف بررسی وضعیت نگران کننده و بار مراجعات بیماران سرپایی و بستری طبق اظهار نظر‌های بیماران بستری اکثر مبتلایان در مراسمات عروسی و مجالس ترحیم که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده و ازدحام بیش از اندازه بوده است، دچار کرونا شدند.

حبیب زاده علت اوج گرفتن دوباره ابتلا به کرونا در این استان را کاهش حساسیت مردم، نادیده گرفتن فاصله اجتماعی، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و نیز حضور گردشگران استان‌های دیگر در این استان و افزایش تماس‌های ناخواسته ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.