استاندار مرکزی در سفر به فراهان:

در کشاورزی باید به روش‌های جدید و نوین بپردازیم

آقازاده در جریان سفر به فراهان گفت: در کشاورزی باید از روش‌های سنتی فاصله بگیریم و به روش‌های جدید و نوین بپردازیم.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جریان سفر به شهرستان فراهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،    با اشاره به بازدید از مزرعه نمونه گندم دیم روستای بورقان گفت: ما باید در کشاورزی  کم‌کم از روش‌های سنتی فاصله بگیریم و به روش‌های جدید و نوین بپردازیم که در این مزرعه این کار انجام شده بود.

آقازاده افزود: با همت جهاد کشاورزی استان مرکزی در مزرعه نمونه گندم دیم روستای بورقان کار نوینی در حال انجام است و شاید ۱۰ رقم گندم دیم در این مزرعه به نمایش گذاشته بود که این برای اولین بار و برای کشاورزانی که بازدید کردند بسیار خوب بود.

او اضافه کرد: تلاشمان بر این است که میزان سطح زیر کشت گندم‌های آبی استان مرکزی را کم کرده و سطح زیر کشت دیم همراه با کیفیت و کمیت محصول را جایگزین کرده و گسترش دهیم.

تغییر حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان مرکزی به دیم 

استاندار مرکزی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان مرکزی کاهش یافته و به همین میزان به اراضی دیم استان اضافه شده و این در حالی است که میزان و کیفیت محصول افزایش یافته است.

او ادامه داد: درشهرک صنعتی فرمهین هم از یک واحد ذخیره گندم بازدید کردیم که میزان سن زدگی و میزان ضایعات گندم‌های تحویلی را بسیار پایین آورده و از این جهت استان مرکزی از استان‌های خوب کشور است.

آقازاده با اشاره با بازدید از کارخانه تولید نخ درفراهان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر دراین کارخانه مشغول به کار هستند و در این بازید مشخص شد که می‌شود با پیگیری‌ها مشکلات این کارخانه را رفع کرد که اگر این مشکلات رفع شود تعداد کارگران به ۳ برابر وضع موجود ۳ هزارو ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

او به بازدید از تولید پروفیل مواد و پی وسی هم اشاره و بیان کرد: این کارخانه که در طول دو سال گذشته تعطیل بود و از سوی بخش خصوصی فعال شد هم پروفیل‌های درب و پنجره و هم مواد درخشان کف جاده‌ها در شب را با ظرفیتی حدود ۲۵ هزار تن در سال تولید می‌کند و نزدیک ۱۱۵ نفر کارگر دارد که با تامین خوراک و مواد اولیه بیشتر می‌تواند تولید را دو برابر کند.

  شهرک صنعتی خنجین تا پایان امسال آماده واگذاری می شود

استاندار مرکزی همچنین درخصوص شهرک صنعتی خنجین گفت: از دوسال پیش برای احداث این شهرک صنعتی تلاش کردیم که بعد از رفع مشکلات پیمانکار مشغول کار هست و امیدواریم تا پایان امسال کار‌های زیر سازی و تاسیسات آن تمام شود و بتوانیم اراضی شهرک را برای ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

او اظهار کرد: امیدواریم با این کار بخش خنجین که یکی از بخش‌های محروم است از شرایط محرومیت و عقب افتادگی خارج شده و توسعه صنعتی آن جبران شود و تا یکی دو سال آینده از مناطق صنعتی پاک شود.

آقازاده با اشاره به بازدید از بزرگترین تولید کننده پرورش بوقلمون در غرب کشور در روستای سلیم آباد بخش خنجین تاکید کرد: این واحد با حدود ۲۴ هزار قطعه بوقلمون از ۱۵ سال پیش تا کنون با مازاد ظرفیت و بدون وقفه کار می‌کند و امیدواریم با گسترش این نوع واحد‌های تولیدی صنعتی کشاورزی و دامپروری و طیور شهرستان فراهان را در سال‌های آینده جزو شهرستان‌های توسعه یافته ببینیم.

  خانه کوچک معلولین ذهنی فرمهین  الگویی برای سایرشهرستان‌ها 

او افزود: ایجاد خانه کوچک معلولین ذهنی فرمهین هم در نوع خودش بی‌نظیر و جالب است که با این کار خیلی از استعداد‌ها را که قبلا نهان بوده شکوفا شده و می‌تواند الگویی باشد که در سایر نقاط استان و شهرستان‌ها هم اجرا شود.

استاندار مرکزی همچنین گفت: یکی از کار‌هایی که امروز در شهرستان فراهان انجام شد بهره‌برداری از ۲۳۰ واحد بازسازی شده و مقاوم سازی شهرستان با عنوان مسکن محرومین بود که به صورت نمادین یکی از این واحد‌ها در روستای مجدآباد کهنه مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.