فرانسه به هوآوی اجازه فعالیت در این کشور را می‌دهد

مقامات پاریس اعلام کردند این کشور فناوری‌های شرکت هوآوی چین را در فرانسه ممنوع اعلام نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گولیام پاپرد، مدیرکل آژانس امنیت ملی سایبری فرانسه امروز گفت این کشور فعالیت شرکت هوآوی چین را ممنوع نخواهد کرد و اجازه خواهد داد به طور محدود در ایجاد شبکه نسل پنجم تلفن‌های همراه فعالیت داشته باشد.

این مقام امنیتی در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت: «هوآوی به طور کامل محدود نخواهد شد.» او در ادامه توضیح داد که این شرکت به طور کامل از بازار فرانسه ریشه‌کن نمی‌شود و اپراتور‌هایی که از آن استفاده می‌کنند مجوز‌های عملیاتی با اعتباری میان سه تا هشت سال دریافت می‌کنند.

پاپرد در ادامه گفت محدودیت‌های عملیاتی فقط مربوط به شرکت هوآوی چین است و سایر شرکت‌ها مانند نوکیا و اریکسون شامل این محدودیت‌ها نمی‌شوند.

این محدودیت‌ها در میان تنش‌های مداوم میان واشنگتن و پکن روی می‌دهد. آمریکا به دلایل امنیتی از کشور‌های اروپایی خواسته است فعالیت شرکت هوآوی را ممنوع اعلام کنند.

روز گذشته دیلی تلگراف نیز نوشت مقامات انگلیس در حال بررسی پیشنهادی هستند که نصب تجهیزات فناوری جدید هوآوی در شبکه G۵ انگلیس را در کمتر از شش ماه متوقف کند و به حذف بخش‌هایی که پیش‌تر نصب شده‌اند نیز سرعت ببخشند. این در حالی است که پیش‌تر انگلیس اعلام کرده بود به هوآوی اجازه داده است در توسعه شبکه G۵ انگلیس فعالیت داشته باشد.

تنش‌ها بین آمریکا و شرکت هوآوی چین به دنبال آن شدت پیدا کرد که وزارت بازرگانی آمریکا ماه مه سال ۲۰۱۹، این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داد، اقدامی که توانایی این شرکت را برای استفاده از فناوری‌های آمریکا، همزمان با جنگ تجاری بین واشنگتن-پکن محدود می‌کرد. آمریکا هوآوی را به دلیل ارتباطات نزدیک آن با مقامات دولت چین به جاسوسی متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار