مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت پست:

بالاترین شمار ترافیك مرسولات پستی در دوران شیوع كرونا رقم خورد

مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست: عملکرد شبانه روزی کارکنان مسئولیت پذیر اداره کل تجزیه و مبادلات در ایام شیوع کرونا قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا آقاجانی، مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست گفت: این مرکز با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی تاریخ خود در دوران کرونا، از ایمنی و سلامت کارکنان و مشتریان غافل نبوده است. او همچنین با اشاره به حجم بالای ارسال مراسلات در ایام کرونا ، افزود: عملکرد شبانه روزی کارکنان خدوم و مسئولیت پذیر اداره کل تجزیه و مبادلات در ایام شیوع کرونا، همسو با اهداف استراتژیک شبکه پستی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه همراه با سهولت دسترسی آسان و سریع همگانی به اینترنت و فناوری‌های نوین، کسب و کار در بستر فضای مجازی نیز گسترش چشمگیری داشته است، گفت: در این شرایط، پست در سراسر دنیا به ویژه در ایران به عنوان بستری ارتباطی بسیار کارآمد، میان مشتریان و ارائه دهندگان خدمات و کالاها، دستخوش تحولاتی بنیادین شد.

به گفته وی، در ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع و تداوم همه گیری ویروس کرونا در کشور و افزایش سطح آگاهی از خطرات ابتلا به این بیماری، گرایش مردم به خریدهای الکترونیکی بیشتر شد. به طوری که خریدهای اینترنتی بیش از پیش مورد استقبال عمومی قرار گرفت و تعداد بیشتری از مردم با مراجعه به سایت‌ها و پایگاه‌های فروش خدمات و کالا، نیازمندی‌ها و مایحتاج خود را از فضای مجازی تهیه می‌کنند.

او اظهار داشت: اداره کل تجزیه و مبادلات پستی در جایگاه مهمترین و بزرگترین مرکز مبادله پستی کشور، با درک عمیق از همه‌گیری ویروس کرونا و با وجود تقارن موج اول شیوع این بیماری با تعطیلات نوروز، تمام ظرفیت و توان خود را برای خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و بی‌وقفه به مردم به کار گرفت.

به گفته آقاجانی، کارکنان این حوزه، در راستای انجام ماموریت و رسالت اصلی شبکه، که همانا حمل و نقل و تحویل مرسولات و تحقق شعار اصلی پست یعنی سرعت، دقت، امنیت است، با وجود همه محدودیت‌های موجود و افزایش چشمگیر حجم مبادلات پستی، توانستند نقش و سهم بسزایی در کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

مدیر کل تجزیه مبادلات افزود: با وجود آنکه در ایام شیوع موج اول کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل، خطوط پروازی و ریلی متوقف، حمل و نقل جاده‌ای محدود شد، اما شواهد موجود بیانگر آماده سازی و رهسپاری به موقع تمامی مرسولات وارده به این مجموعه و افزایش ۱۱۰ درصدی بسته، امانت و مرسولات تجارت الکترونیک در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه بودیم.

او تصریح کرد: کارکنان مسئولیت پذیر و دلسوز اداره کل تجزیه و مبادلات توانستند با شیفت‌های شبانه‌روزی و بدون تعطیلی در هر شرایطی، وظیفه مهم دریافت، آماده سازی و رهسپاری به موقع کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را با وجود تمامی محدودیت‌ها به شایستگی به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: این اداره کل با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی در تاریخ خود، به هیچ وجه از جنبه‌های ایمنی و سلامت کارکنان و نیز دریافت کنندگان خدمات پست غافل نبوده و با هدف حفظ سلامتی و ایمنی نامه رسانان و هموطنان که انتظار داشتند بسته‌های خود را در شرایط کاملا بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی دریافت کنند، به طور مستمر و روزانه تمامی بخش‌های اجرایی و همچنین مرسولات پستی (بسته‌ها و امانات)، تجهیزات و اقلام مصرفی و… را پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی کرد.

به گفته آقاجانی، کارکنان اداره پست خارجه نیز به عنوان تنها درگاه بین المللی ورود و خروج مرسولات خارجه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با وجود خطرات و تهدیدات جدی سلامتی، ایثارگرانه و مسئولانه بسته‌های دریافتی از کشورهای دیگر را ضدعفونی و پاکسازی کرده و پس از ۴۸ ساعت قرنطینه، به مقاصد داخلی ارسال کردند.


بیشتر بخوانید

  •  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار