نباید به حوزه فرهنگ و هنر با دید مصرفی نگاه کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ و هنر، حوزه زاینده‌ای است و در اقتصاد کشور می‌تواند نقش موثری ایفا کند و نباید به این حوزه با دید مصرفی نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب فرهنگ، اظهار کرد: با توجه به تنوع فعالیت‌های این اداره کل تلاش شده تا ارتباط با تمام بخش‌های مجموعه حفظ شود و گفتمان فرهنگ و هنر در استان گسترش یابد.

اوافزود: نگاه ساختاری به حوزه فرهنگ و هنر ضعیف بوده و این نگاه هم از طرف خود هنرمند، هم از منظر فرهنگ و هنر و هم از سوی مدیران ارشد است.

اوبا اشاره به این‌که حوزه فرهنگ و هنر آسیب زا است، اظهار کرد: این حوزه از نظر فضای فرهنگی و هنری با کمبود مواجه است به طوری که سرانه فضای فرهنگی و هنری استان به دو سانتی متر و در خوشبینانه‌ترین حالت به چهار سانتی متر می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر به این حوزه یک واحد هزینه شود می‌توان ۱۰ برابر از آن را سود برد و در این رابطه باید تولیدات به ثروت تبدیل شود و نگاه مدیران و بخش خصوصی به این حوزه تغییر یابد.

محمدپوریادآوری کرد: عزم و اراده، اعتماد و همراهی و اعتبار و بودجه از الزامات رفع مشکلات این حوزه بوده و با توجه به کمبود منابع دولتی باید بخش خصوصی پای کار بیاید و بداند که این حوزه درآمدزا است.

اواعتبارات حوزه فرهنگ و هنر استان در سال ۷۶ را حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در آن زمان از این میزان اعتبار، ۱۵۰ میلیون تومان برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص یافته بود و اعتبار زمان کنونی حوزه فرهنگ و هنر استان ۱۴ میلیارد تومان است که از این میزان یک میلیارد تومان برای کل فرهنگ و هنر استان تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.