تجلیل از منتخبین فعال در عرصه تعلیم و تربیت  آذربایجان شرقی

 با حضور مدیر کل آموزش و پروش آذربایجان شرقی و مسئولین بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا، از منتخبین فعال در عرصه تعلیم و تربیت استان در ایام کرونایی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: جبهه اصلی امروز در دست دستگاه تعلیم و تربیت است، تمامی عزیزان با هماهنگی خود توانستند به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه جامه عمل بپوشاند.

او افزود: در حوزه‌های مختلف عزیزان زیادی در این زمینه مشارکت داشتند و استان ما به لطف خدا کارنامه درخشانی داشت و رسانه صدا و سیما نیز در جهت انعکاس این کمک‌ها قدم‌های بزرگی برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در صف مقدم این رزمایش  بودند ،گفت: نقطه برجسته این اقدام اجرای فرمان مقام معظم رهبری بود که  بالاتر از تمامی برنامه‌ها بود و سعی کردیم در کنار این اقدامات دانش آموزان ما از تحصیل باز نمانند.

او افزود: تا به امروز در چندین ماه گذشته ۲۶۳ دستگاه گوشی موبایل، تلویزیون و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شده و طرح معلم یار نیز به عنوان یک طرح بزرگ با حضور ۱۸۰۰ نفر از فرهنگیان عزیز در استان اجرا شد.

پاشایی گفت: سی درصد از دانش آموزان خارج از شبکه شاد بودند و اکثر روستا‌ها نیز تحت پوشش اینترنت نبودندکه با پیگیری‌های ما و با کمک عزیزان این مناطق تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند تا دانش آموزان عزیز از تحصیل باز نمانند.

همچنین در این مراسم سرهنگ اسکندری مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: در حوزه تعلیم و تربیت عزیزان ما در اولین روز‌های کرونا وارد میدان شدند و با ساماندهی ظرفیت‌های معنوی مردم و نخبگان اقتصادی تلاش‌های ارزشمندی کردند.

او افزود: به لطف خدا شاهد همدلی مردم هستیم و همانند دوران دفاع مقدس در این زمان بحرانی کرونا نیز اقدامات شایسته‌ای در کشور صورت گرفت که به لحاظ معنوی ارزش آن از بحث مادی نیز بیشتر است.

سرهنگ اسکندری افزود: مردم جهادی استان با ایجاد ۲۱۷ کارگاه تولید ماسک در مدت ۲۰ روز و با تولید ۳ میلیون ماسک توانستند ظرفیت عظیم مردم انقلابی را نشان دهند.

فرشباف مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت: تعلیم و تربیت همواره در کنار مردم بوده و از همان زمان شیوع کرونا دانش‌آموزان و فرهنگیان ایثارگر در اقدامات مبارزه با کرونا در کنار کادردرمانی فعالیت مستمر داشتند و بعد از ابلاغ شیوه نامه کمک مومنانه به دستگاه تعلیم و تربیت استان نحوه جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها را طبق ابلاغیه انجام دادند.

او افزود: ۳۵ میلیارد ریال طبق صورتجلسات مناطق، به خانواده ۱۷ هزار دانش آموز نیازمند در قالب بسته‌های معیشتی و کارت هدیه کمک‌رسانی شد که هنوز هم ادامه داشته و متوقف نشده است.

در پایان مراسم از بیست نفر از منتخبین فعال دستگاه تعلیم و تربیت استان در ایام کرونایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.